• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Låter superbra Piggelin, och ni har ju kommit hur långt som helst i planeringen! Kul!

• snaily
    fru AM skrev 2010-12-06 13:05:00 följande:
    Snaily: det är inte så att du skulle kunna tänka dig att låta bäckenet vila tills Ynglet är ute? Typ INTE gå på långpromenad alls?
    AM - Nä!
    Vad ska jag då göra hela dagarna, och Korven skulle bli galen. Men jag kan tänka mig att dra ner lite på längd och svårighetsgrad...
  • snaily

AM
    Fylla frysen med mat borde jag verkligen göra... (fast tycker det är rätt tråkigt!) Idag funderar jag på att baka pepparkakor - latvariant med färdigköpt deg - det får väl räknas in i projekt fylla frys?
    Annars är det mesta nog klart vad jag kan komma på. Montera ihop mobil låter som ett jobb för maken!

Nä, nu tror jag jag parkerar på sängen med en bok och en Korv en stund!
    på er!

• snaily

PB
    Hur har det gått idag?? Hoppas det har gått bra och att du orkar in och rapportera!

Sweet
    Synd på naggad ledighet! Fast det låter ju bra att du är glad över det hela!

Pepparbaksbak avklarat! Nu kan Ynglet gärna få komma snart. "Bara" 135 sjukskrivna på sjukhuset nu också så det låter ju lovande.

TV-tips för ikväll - skippa de bortskämda ungarna och kolla istället på Vetenskapens värld kl 20 på tvåan, bland annat om nobelpriset i medicin (IVF)! Jag ska kolla, och äta halvbrända pepparkakor.

• snaily

Jag har alltså bakat pepparkakor, inte pepparbakar! (vad nu det är för nåt)

• snaily

Oupsie
    Grattis till inlämnad hemtenta! Men vad tufft med bara en dags vila innan nästa! Själv har jag aldrig haft en hemtenta så kan inte säga vilken sort som är att föredra...

Parnassia
    Japp, vid den tiden sov jag som bäst! Sover egentligen bara bra fram till 2 på natten, sen snurrar jag oroligt ända tills maken åkt till jobbet vid 7, sen somnar jag om i nån timme igen.

AM
    Medeltidsbröllop minsann, bra att det INTE blev av om jag får säga vad jag tycker Ursäkta alla ev medeltidsfans men själv är jag lätt allergisk mot sånt. Varit på ett sånt bröllop, alla gäster var tvungna att bära medeltida kläder - åå vad kul och mysigt utbrister alla nu men nej, det kändes mest som en fånig maskerad. Min stackars dåvarande sambo var utklädd i narrkläder, tights och näbbstövlar, han kände sig SÅ dum!
    Lappis tips på dessert lät ju väldigt gott och juligt! Förra julen gjorde vi nån slags lingoncheesecake som jag inte har kvar receptet till tyvärr, den var god.

Idag är bäckenet mycket bättre och Ynglet fortfarande inte ett dugg på väg ut.

• snaily
    kapellösa skrev 2010-12-07 07:37:33 följande:
    Snaily: om jag också får vara med i vadslagningen så tror jag att det kommer en yngla på fredag.   Förövrigt ska jag nu gå och göra ett par tofflor och en rattmuff av två stora otäcka slyngelkatter som nyss lyckades riva ner duk, brödkorg och mattes älskade tekopp från köksbordet. På återseende!
    Klart du får vara med! Vet dock inte om det finns någon vinst att kamma hem, äran bara antagligen! Du vågar gissa kön också ser jag! AM kanske har en konkurrent som spåmadame?

Busiga katter - hoppas inte tekoppen gick sönder!!

• snaily

AM
    Nej såklart inte! Men tyckte du nämnde något om gycklare och eldsprutare? Det hade de på "mitt" bröllop också. Och medeltida ringdanser. *kräks*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!