• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Lapinette skrev 2010-11-19 10:23:10 följande:
    Undrar var pb är?
    Känns som ett dåligt tecken att hon inte är här.

Härligt med köket, EA!

• snaily
    Lapinette skrev 2010-11-19 08:57:43 följande:
     Neeeejjj… inga nakna barn i tomteluva. Sorry, det är jag allergisk mot.
    Säger du nu ja! Vänta bara tills ni fått hem er lilla söting!
  • Lapinette

snaily - ja, jag börjar bli orolig!

• snaily

Själv sitter jag och fördriver tiden här, tycker det är för KALLT för långpromenad, minus 20. Kanske ska pallra oss ut på en kortpromenad (eller sparktur!) och hoppas på att temperaturen stiger något på eftermiddagen så kan vi gå längre då...

Känns som jag kommit in i nån slags förnekelsefas i graviditeten - vadå snart förlossning? Är jag ens gravid?! Tycker magen blir mindre för varje dag och går inte upp i vikt längre. Inga förvärkar eller så heller. Kanske Ynglet håller på och resorberas... Det enda symptomet är att jag sover dåligt på nätterna - av ingen uppenbar anledning alls eftersom jag inte har ont eller ligger obekvämt eller nåt sånt. Min mor säger att kroppen ställer om sig så man är mer lättväckt sen när bebis kommit. Kunde inte den förändringen ske i samband med förlossningen, det kunde väl räcka?

• MSW

Hej alla!

Ville knappt logga in idag utan vara i min bubbla och låtsas att jag inte alls hade läst att det hade kommit blod hos Pb!

FruE: härligt med att köket snar är färdigt och fungerande!!

Ang julkort så är vi inget bra på att skicka julkort överhuvudtaget! Får se om vi skickar några alls (fast jag tycker att det är så roligt att få, så då får man juh skicka också), sen om det blir foto-kort eller vanliga, det får väl tiden utvisa.. *på tal om det ska jag juh leta upp kort på A och skicka till svägerskan, så hon kan göra fotokalender till sväronen*

Snaily: -20 är absolut för kallt! Sådana där förnekelse stadier har jag för mig att jag kom till i mellanåt också..

Sen tänkte jag höra om någon skulle kunna tänka sig/hinna göra mig en tjänst?

Läsa igenom ett skolarbete, och komma med kommentare, som jag ska skicka in på måndag, det är på strax över tre sidor, så det är inte jättelångt... *pretty please*

• Telis

PB, stor, stor, stor kram!!!

snaily, stor kraaaaam till dig också, vad jobbigt med din mamma och hennes behandling! Men skönt att den inte verkar ha spridit sig iallafall.

snaily igen, det är klart att det blir julkort med barn i tomteluva från familjen Telis! Vi råkar ju ha fått världens finaste barn som vi inte kan undanhålla från släkt och vänner, annars hade vi aldrig gjort det.

• MSW

Förresten Snaily: Så har jag sneglat lite på den här sidan: www.overblick.se/hem På tal om ekonomin alltså.. (är nog alldeles för insnöad på Lyxfällan! *fniss*).. Vi har juh inte det heller alltför fett i det här hushållet, då det egentligen bara varit maken som har jobbat hela tiden vi varit ihop.. Jag har typ varit arbetslös, pluggat, jobbat extra, varit föräldraledig.. Enda tiden jag tjänade lite pengar var när jag vikade innan A föddes.. Och vi tycker ändå inte att vi snålar så mycket, fast det är juh så att man anpassar sig efter det man har...

• Telis

På tal om pengar, jag var på Polaren och Pyret och handlade lite i onsdags eftermiddag och när jag kom hem på kvällen låg det en rabattcheck från dom på 20% i brevlådan. Det var ju lite surt. Är det alldeles väldigt fräckt att gå tillbaka och fråga om man kan få rabatten i efterhand?

• MSW

Telis: Om du känner att du klarar göra det utan att skämmas för mycket tycker jag att du kan fråga.. Jag hade också velat göra det, men vet inte om jag riktigt hade vågat..

• smint
    Telis skrev 2010-11-19 11:31:08 följande:
    På tal om pengar, jag var på Polaren och Pyret och handlade lite i onsdags eftermiddag och när jag kom hem på kvällen låg det en rabattcheck från dom på 20% i brevlådan. Det var ju lite surt. Är det alldeles väldigt fräckt att gå tillbaka och fråga om man kan få rabatten i efterhand?
    du kan ju lämna tillbaka det du köpte och gå till en annan pop butik, om det finns fler i närheten där du bor?  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!