• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Hoppashoppashoppas att det slutat blöda hos PB nu och att det "bara" var en sen nidis eller liknande! KRAM!

• Oupsie

Blötsnö, inte så mysigt...

PB, hur är det idag ? Hoppas så att det inte kommit en droppe mer blod.

• Ore

Håller tummarna stenhårt och önskar av hela mitt hjärta att det ändå finns en liten gordd med pickande hjärta inne i PB:s livmoder

Snaily: Har jag kommit ihåg att skicka över en stor KRAM till dig, med förhoppning om att allt går bra för din mamma. Det lät ju ändå ganska hoppfullt med att det inte verkade ha spridit sig men att de sätter in det tunga artilleriet 'just in case'...

• Lapinette

Eftersom jag inte orkade läsa ikapp igår kommer lite smått och gott gällande kommentarer nu istället men först och främst - Neeeejjj… inga nakna barn i tomteluva. Sorry, det är jag allergisk mot.

Klockarbol – låter som en jäkligt knivig situation och vad frusterande att maken inte riktigt verkar förstå allvaret i det han har gjort. Jag hoppas det löser sig så att du kan behålla stugan.

Snaily – låter jäkligt tufft ekonomisk och på toppen av det så har du din mammas cancer.  KRAM

Tinga – barnrummet låter helt fantastiskt! Och åter igen, ha det så fantastiskt i London!

Pb – neeeeeeeeeeeeeeeeeejjj!!

• Ore

Jag skickade förra året julkort på ett onaket barn med tomteluva. Jag gillar foto-julkort, men tycker egentligen det är trevligare att få ett kort med hela familjen på... Kände mig dock INTE upplagd för att fotografera mig med min plufsiga efter förlossning-mage och liknande osmickrande grejer, så det fick bli bara lillkillen.

I år ska jag fixa kort med hela familjen

Tinga: Barnrummet låter jättefint!!!

• Fru E

PB-neeeeeej det var ju inte så det skulle sluta hur har dett gått sen igår? Stor varm kram!!!!

Snaily-det där med pengar är alltid ett gissel men man får väl försöka göra det bästa av situationen

Klockarbol-stor kram till dig med förstår att det är tungt, du kan inte träffa banken och lägga upp en plan så ni kan bo kvar i huset

• Fru E

Hoppar högt *studs studs* för idag kommer vår bänkskiva vilket innebär att alla skåp är uppe och vi kan koppla in vasken och börja diska på rätt ställe och även hällen och det i sin tur ger att även tvättstugan får sin rätta funktion

SKÅL förresten för det är fredag idag!

på er!

Nu seminarium

• Lapinette

EA - vad härligt med ett kök! Och en liten fråga, hur mår du? När är det dags för VUL?

• Piggelin1

PB - det FÅR INTE vara tantjäveln!! Det ÄR er tur nu!

Hoppas av hela mitt hjärta att det verkligen bara en nidis i klass med den som Snorkis hade. Mina allra varmaste kramar

Klockarbol - kan bara hålla med allt som redan skrivits & skickar över en mängd varma kramar till dig med

Fru E - kul med bänkskiveleverans!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!