• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

PB igen - Det var så jag fick blod på låren, jag gick imorgonrock utan trosor och märkte att det luktade blod. Kom inga mängder men jag var så som sagt helt säker på att det var mens.

• Snorkfröken77

Usch, jag kanske lät alldeles för klämkäck ovan, det var inte menat så Jag vill bara gripa efter sista halmstråt innan vi ger upp helt. *kram*

• Oupsie

Tinga, jag svammlade kanske lite väl mycket och fick nog inte riktigt fram vad jag ville säga. Jag funderade lite på vad jag själv skriver här i tråden, och hur jag ibland uppfattar vad andra skriver. Saker som jag har blivit ledsen över kanske inte ens var riktade till mig, men i den situationen jag var just då, så kändes det så. Men det är ju mitt "problem" och precis som du skriver så blir jag ledsen av det så får jag försöka låta bli att läsa. Eller så kanske jag skulle ha frågat den som skrev med en gång vad som egentligen menades för att undvika missförstånd. Och jag vet inte om det är "rätt" att jag låter bli att skriva vissa saker, det är nog snarare ett utryck för en osäkerhet hos mig, vilket också är mitt problem.

Hmm, om det nu blev något klarare, eller är det bara ännu mer svammel ? Jag håller med dig i alla fall, man ska få skriva i tråden så klart och det går ju inte att förutse hur alla kommer att reagera på det man skriver. Det jag skrev om att vissa saker kanske är jobbigare att läsa om här, än på andra ställen var mest en reflektion över hur jag själv har reagerat och att den som läser något kanske inte uppfattar det som skrivits så som den som skrev det tänkte.

• Oupsie

Vickan, se till att vila i helgen. Du får inte slita ut dig!

Hej Parnassia!

PB, alltså jävla helvetes skit om det är tanten . Kram!

• Tinga

Oupsie - jag vet inte själv hur många inlägg jag formulerat i huvudet innan jag faktiskt skrev tidigare idag, så det är ett svårt ämne. Men jag tror att jag förstår vad du menar.

Nu tackar jag för mig, och ska gå och packa färdigt väskan inför Londonresan. Vi hörs igen efter helgen. Kram på er allihop; tack för att ni finns!

PB - en extra kram till dig.

• Oupsie

Tinga, vad bra, jag förstår nog nästan själv vad jag menar . Ha det riktigt toppenbra i London!

Nu ska jag också slita mig från datorn, ska upp tidigt imorgon. Kram på er alla!

• smint

PB: Nej nej, hoppas också in i det sista att det bara är ett litet blodkärl eller lite överansträngning som gjort att det blöder.....  *bamsekram till dig och sambon*

Tinga: Ha en ljuvlig helg i London, elönde med sönernas sjukdomar

Låter som ni hade en trevlig kväll igår

Klockarbol: Uschans dina val är ju inte roliga något av dom.. men hoppas det kan lösa sig så att du kan få bo kvar i huset.. 

Snaily: *kramar till dig och din mamma*

Igår tog jag och dottern båten till mormor och morfar så nu är vi här och har det lite lugnt och mysigt. Hon är galen i sin morfar som busar järnet så det är härligt att se. Vi tog ned mitt dockskåp i dag för att kolla status på det, men det var inte alls så trasigt som jag mindes det, måste tänka på något annat. Men dockorna var borta men möblerna var kvar. Superroligt. Var ett Lundby det också men ingen aning vilken modell.. någon klassisk variant gissar jag på..

Dags för lite sömn nu.. 

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-11-18 21:50:22 följande:
    Alltså, man blöder inte nidblödningar samtidigt som mensen är beräknad. Det gör man mycket tidigare. Iallafall har jag fattat det så.Imorgon ska jag pinka på stickan och ringa CvL för tredje gången och berätta att det sket sig.

Tassade in och smygläste och kan inte låta bli att svara...

Älskade Blomman, som jag hoppas att du har fel nu!!

Med Lilla Vild fick jag nidblödningen samma dag som BIM, och det var mycket blod, vaknade med blod i sängen, trosorna och fick ha binda hela dagen. Ordentliga menssmärtor dessutom!
    Hade kontakt med gyn som sa missfall...
    Detta var nyårsafton, så jag jobbade hela kvällen, det hade ju ändå skitit sig...

Dagen efter ringde de från gyn och frågade hur det var, fortfarande blod men mer brunt, och då fick jag komma in och göra vul, det fanns ett hjärta som pickade...

Jag tänker hoppas på att du fått samma skrämskott!

Kramar till er alla!
    *tassar ut igen*

• Klockarbol

Allra sötaste Blomman, jag tänker krampaktigt hoppas och be att det är en nidblödning.
    Så det så, någon j-a rättvisa ska det vara.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!