• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Har tänkt massor på PB på morgonen, hoppas hon vill kika in senare, men det känns inte som ett bra tecken att hon inte kikat in ännu

• snaily
    Telis skrev 2010-11-19 11:05:18 följande:
    snaily igen, det är klart att det blir julkort med barn i tomteluva från familjen Telis! Vi råkar ju ha fått världens finaste barn som vi inte kan undanhålla från släkt och vänner, annars hade vi aldrig gjort det.
    Ha ha ha, såklart!
  • BrudSommar2006

Själv skulle jag absolut inte ha något emot bebisjulkort men det är inte ofta man får något. Naken bebis tror jag inte att jag råkat ut för alls tyvärr. Så inga allergier över det här inte.

Men nu till PB, neeeej, vilket jäkla, förbannade skit och skräp! Det får inte vara sant.

• BrudSommar2006

Snigeln, själv blev jag bara större och större på slutet vad jag minns så du har tur!

Mina föräldrar har idag blivit med hund, eller ja, den är bara en vecka gammal än, en Finsk Lapphund. Det känns lite som att jag blivit med hund för jag ska få hjälpa till med den, ställa ut några gånger tänkte jag prova och så. Har aldrig gjort det men har blivit lite taggad av att det går så bra för svärisarna med deras Berner.

Astrid är så lös i magen, har varit i flera dagar nu, hoppas att det ordnar till sig snart. Kan ju vara tänderna eller vad som helst antar jag.

Ingen av oss andra blev kräksjuka, Iris själv kräktes ju bara en gång så det var nog något annat. Idag är de på naturhistoriska men vad jag förstår så tycker Iris att det är rätt trist.

• BrudSommar2006

Jag såg rabattchecken från PoP och har inte hunnit handla än så det var ju tur!

Såg att det skulle komma fotograf till Babyland nästa vecka, vad bra, då kanske jag får Astrid fotad trots allt, Iris har ju fotat sig på dagis.

• snaily

BS
    Skönt att ni slapp magsjuka!
    Oj, en finsk lapphund - kul (men krävande) med en annan vallhundsras (som Korven alltså). Ja, prova ställa ut den så kan vi ses "i ringen" sen!

Vi har varit ute på en ganska lång sparktur, det gick bra så länge jag hade solen i ansiktet men blev lite kallt när vi vände hemåt. Jäklar vilken fart man kan få upp när det sluttar lite utför och är hårdpackad isig snö som underlag!

• snaily
    MSW skrev 2010-11-19 11:19:47 följande:
    Förresten Snaily: Så har jag sneglat lite på den här sidan: www.overblick.se/hem På tal om ekonomin alltså.. (är nog alldeles för insnöad på Lyxfällan! *fniss*).. Vi har juh inte det heller alltför fett i det här hushållet, då det egentligen bara varit maken som har jobbat hela tiden vi varit ihop.. Jag har typ varit arbetslös, pluggat, jobbat extra, varit föräldraledig.. Enda tiden jag tjänade lite pengar var när jag vikade innan A föddes.. Och vi tycker ändå inte att vi snålar så mycket, fast det är juh så att man anpassar sig efter det man har...
    Tack för tipset, såg ut som ett intressant hjälpmedel, ska kolla närmare på det framöver!
  • nennesjuttioåtta

Vågar knappt in idag, antar att det är dåliga nyheter att PB inte är inloggad. Usch, fy fan vad tråkigt och ledsamt!

Vi ska snart på firarfika på mannens jobb, Pricken ska tydligen sova en gång till bara. Slöfock. Men det var bra för då hinner man ju ut med vagnen i bilen, packa och piffa sig.

Åh jag vill också åka spark! Det är härligt, särskilt när det är ultimata sparkföret så det går undan! När vi var små åkte vi mycket spark, ibland även utför snöhögarna. Funkade sådär. Tur att det var mode med lappmössor då med bautastor tofs, annars hade jag nog slagit ihjäl mig.  

Snigel – Jag vet, det blev mer och mer overkligt ju närmre BF jag kom, och än mer overkligt efter BF eftersom han aldrig ville komma ut. Förstår känlslan! Och jag hade ju aldrig några förvärkar heller (helgen före bf inbillade jag mig att det krampade lite men så här i efterhand var det nog ...bara inbillning). Men ut kommer de! Och jag blev också bortdomnad i skinnet, helskumt. Fast mer runt mitt hål som blev när magen sa PLOPP.

• nennesjuttioåtta

Telis – hahah! Vi funderar på att ha Nancy på fårskinnsfällen med en tomtemössa som ett inlägg i debatten men det är tveksamt om hon ställer upp. Inte ens om hon får vara naken, fryslorten.

• Fru E

Lappis-VUL på måndag och jag är sjuuuukt nervös just nu! Den senaste veckan har varit relativt lugn tycker jag med tankar men i takt med att de nedrans symtomen förändras så kommer även tankarna på att det säkert inte är något där. Känns som om att jag lurar alla som jag "tvingas" berätta för men det är säkert vanligt antar jag. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!