Här har vi haft en helg med full fart; igår träffade vi en tvillingfamilj vi umgås med sen tiden vi var inlagda på KK tillsammans. Vi sågs redan vid 11, lagade pizza tillsammans (Puff åt litegrann, och Piff smakade åtminstone och någon smula slank nog ned), åt marängswiss, lekte ute i trädgården och på lekplatsen och hade picknickfika på en filt på trädäcket. Jättemysig och trevlig dag. På kvällen var vi sen på födelsedagsmiddag hos makens bror, och bjöds på parmesankorg med rökt lax och pesto, helstekt oxfilé med potatisgratäng och kanelkryddad rödvinssås, chokladfondant och slutligen princesstårta; jättegott alltihop.
Idag har vi jobbat hårt här hemma med att få färdigt vårt renoveringsprojekt. Har deadline om två veckor, då vi ska ha folk på middag här. Nu är alla listerna på plats, så det tar sig. Imorgon ska maken inhandla bokhyllor till sönernas rum, och senare i veckan ska vi fixa lite med inredningen i allrummet. Inköp av ny ledstång till trappan ska också ske i veckan. Förhoppningsvis är vi klara redan kommande helg, och slipper krångla veckan efter, för då har jag massor på jobbet.
Ikväll åt vi en god middag här hemma, för att fira att det mesta av renoveringen är klar. Det blev helstekt vildsvinsfilé med asienkryddad glaze, klyftpotatis och en wok med sockerärtor, haricot vertes och ärtskott, och till det en Bordeaux. Nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund med maken.
Kram på er allihop!