snorkis - Åh, vad skönt med lugnande besked!!! Och det borde vara olagligt att bemöta er på något annat sätt, så det så!
ore - Kan inte låta bli att tänka att det måste ligga något djupare bakom din irritation...? Vad har du för relation till dina systrar? Känns som att du kan ha berättat om det förut men jag har glömt... Förlåt isf. Jag tror inte man kan bli mer hårdhudad, eller jag tycker inte att det är något att sträva efter iaf. Däremot kan man försöka sätta sig in i den andres situation och acceptera att man är olika. Det är väl inget fel på att ge tofu om man har tanken att vänja barnet vid många olika smaker? Och det är ju inget fel i att ge gröt heller! Eller välling. Eller industriproducerad barnmat, eller hemgjord barnmat (förstod faktiskt inte alls din kommentar om förstagångsmammor, Fossing?). En sak som är säker är iaf att det finns väldigt många fördomar om hur man är som person beroende på hur man "hanterar" sina barn, och det provocerar mig!
Jag har gett mina barn både hemlagad och köpt barnmat, och INGET av det åt de... De började inte äta förrän de kunde äta själva...
Och tro mig, jag tror inte att jag är något undantag, nejdå, även jag är full av fördomar, och det kanske är det som provocerar mig allra mest.
Men, för att gå tillbaka till ore. Frågan är om ni är för lika, och att det är därför ni frontalkrockar, eller om de andra två helt enkelt är energitjuvar? Om de är det är det nog dags för dig att börja säga nej...
Oj, där gick jag visst igång ordentligt, menar inte att trampa på några tår, så säg till om jag gjorde det så ska jag be om ursäkt.
Nu ska jag leta efter msws inlägg, måste ha missat det...