Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Ja vi har inte kommit längre alls. Fy på oss. Vi tänkte ta tag i detta med att kontakta advokat nu efter nyår men det har bara inte funnits energi till det. Men NU MÅSTE vi! Så jag har funderingar på att skicka en jäkla massa mail under morgondagen om detta.... Puh!

Mitt jobb har jag kvar till mitten-slutet av april. Inte länge alls tyvärr men det är som det är. Jag hoppas så att vi ska klara oss på makens lön tillräckligt länge så jag hinner få ngt annat.... 

• sweetstreet

I vilket fall är jag glad att jag fick skriva ytterligare en del av en artikel! Det är så himla bra för min del nu när jag ska ut i jobbkarusellen! 
    Det känns dessutom bra att jag faktiskt jobbade mig till den chansen genom alla timmar i julas....  

• sweetstreet

Till något heeelt annat så har jag en jäkla värk i magen!!!!!
    Satt idag och funderade på om det var mens men det var helt fel på det i kalender, men inser nu att det måste vara ÄL-värk. Jag kände typ aldrig av min ÄL tidigare så jag vet inte varför den börjat kännas såhär nu. Inte varje månad men jag har känt av den flera ggr sedan jag slutade med p-piller... 
    Inte så skönt...
    Ska man inte bli k*t av ÄL???? Det känns inte så jättesuget på att göra ngt när man har ont...?
    Inte för att vi SKA det heller för jag försöker köra säkra perioder nu, men jag tänker mer generellt och biologiskt....  

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-01-20 23:18:28 följande:

Låter kanske inte så gott med malda kärnhus iofs. Men man bakade ju barkbröd förr och det lär ju vara fibrer för magen...

Liter fibrer är väl alltid bra
    har jag hört... 
  • sweetstreet
    Klockarbol skrev 2011-01-20 23:10:39 följande:
    De av mina vänninor som har ÄL-värk hävdar mycket bestämt att k*t blir man inte... Mera mordisk om nån försöker peta på dom!

Fast ena vänninan har 3 barn så jag antar att det är nån poäng med att de inte har så ont varje månad...

Hattis - Ett försiktigt hurra och fortsatt tumhållning!

Har inte kommit igång så frekvent med min råsaftcentrifug så det har inte blivit så mycket rester ännu.
    Men zebrorna i Borås djurpark utfodrades bl.a. med pressresterna från vad nu företaget som gör mumsig morotsjuice heter!

Jag har minsann spacklat 8 spikhål jag
    Siktade på 3 och överträffade alla förväntningar!

Fast jag tror jag ska nöja mig med 5 i morgon :/
    aha så man får satsa på de månader när det inte känns att äggen kläcks då....
  • sweetstreet

PB,
    jag tror som du att varmkomposter blir för varmt för maskarna...
    Jag hade maskkompost i garaget när jag bodde hemma. Hahaha! Men det gick jättebra faktiskt! Sedan fick maskarna flytta ut i vår vanliga kompost. 

• sweetstreet

Tyvärr har jag noll koll på vad man kan göra av pressrester....

• sweetstreet
    Telis skrev 2011-01-21 06:37:18 följande:
    Ja du, varför tycker jag om rött men inte lila? Jag kan inte motivera alla tycker-om och inte-tycker-om. Men, utan att ha träffat någon, så är Harriet för mig en hennafärgad, förgrämd och bitter kvinna i 50-60-årsåldern som har hes röst av för många cigaretter. Man tycker olika helt enkelt - Snorkis tyckte ju att det var taskigt med Britta men jag tycker att det är lite smågulligt, även om jag själv aldrig skulle döpa mitt barn till det.

Hahahahaa! ursäkta men det tyker jag var HUMOR!!!

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-21 12:14:14 följande:
    Smint: Jag tänkte tipsa om Snigelspelet och såg att BS också gillade det. Annars är Memory mycket bra just för 3 åringar - och det  finns ju en uppsjö olika varianter, fabrikat och prisklasser på det. Bäst är väl ett med tydliga bilder och till exempel roliga djur på. Livia spelar fortfarande Memory varje kväll med sin pappa. Fast nu har de tydligen börjat varva med ett lätt logikspel som heter Vem där? (egentligen för lite större barn, men det funkar för henne) 

En favorit på makens iPad är just nu animal memory som lilla tjejen blivit riktigt duktig på faktiskt!
  • sweetstreet

NU är jag ikapp!!

SNYGGA klockor allihop! Jag gillar sådana där stilrena saker.
    fast själv har jag inte haft klocka på flera år nu. Kollar alltid mobilen.....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!