Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Mugglan,
    ja mitt namn var ju supervanligt när jag växte upp. Men visst nu är det inte så vanligt. Jag gillar egentligen mitt namn och sedan vi flyttade hit är det verkligen SKITBRA att ha ett namn som folk kan uttala!
    Makens namn är ju inte svårt att säga men eftersom folk inte "hört" det här så blir det alltid fel. ett tag kallade han sig ofta för ngt annat när han t ex bokade bord för att slippa bokstavera och krångla...

Ditt och Telis namn känns som det var vanligt i Norrland!! För när jag pluggade i umeå så fanns plötlsigt hur många tjejer som helst med ert namn i min kurs!!!!
    Innan hade jag abra känt 2 stycken som var ungefär jämgamla med mig.
    Jag gillar ditt namn men när vi funderade på namn tilll dottern valde vi verkligen aktivt att inte ha någa icke-engelska bokstäver i namnen just för att det blir så krångligt här. 

• sweetstreet
    smint skrev 2011-01-21 17:39:15 följande:
    ja kan ju ladda ned ett memory till ipaden, min pryltokiga sambo har en sådan här hemma...

Hmm tog precis ut räkpåsen ur kylen och öppnade den(färska)  men det kom en liten unken doft, skall man våga äta dom tro... luktar lite som om man glömt ett räkskal framme lite för länge.. Men han tog dom direkt ur disken när vi var där i morse... blir man väl magsjuk av det istället... sambon får bestämma när han kommer hem..

ÄT INTE ÄT INTE ÄT INTE!!!!!!

Med kräknatten förra fredagen i färskt minne säger jag hellre kasta än chansa!!!!! 
  • sweetstreet
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-21 18:40:24 följande:
    Sweet, var det räkor som fick er på fall i fredags alltså?

Usch vad besviken man blir när man varit och handlat och så går de inte att äta!

Jag blev också besviken ikväll, såg fram emot vin till maten och så har maken köpt något från sicilien som jag inte alls gillar, fick låta glaset stå. Vi hade en bag-in-box men den har maken så klart druckit ur nu i veckan.
    Bs,
    nej det var inga räkor.
    Men lilla tjejen började kräkas vid 21-tiden på kvällen och gjorde det seadan natten igenom fram till ca 9-10 på morgonen. Vi vet fortfarande inte varför. inge annan blev sjuk och hon blev bra efter denna 12-timmars kräksejour men det räcker för ett tag framöver känner jag. Inga fler kräknätter på ett tag hoppas jag!

• sweetstreet
    viktualia skrev 2011-01-21 18:23:14 följande:
    Sweetan - håller helt med dig om identifiering av efternamnet... jag ÄR även mitt efternamn!

Mugglan - vrålsnygg klocka!!! grattis!!

Ego - freeeeeeeeeeeeedag!! Skål på er brudar!!!
    SKÅL vickan!!!

Här är det endast lunchtid än men skönt att det är fredag! Och imorgon ska vi på 40-årsfest och ha barnvakt jehooo!!!! Ska bli riktgt kul!
  • sweetstreet

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg och Hattis hoppas det snart är torrt och fint i dina byxor!

• sweetstreet
    Piggelin1 skrev 2011-01-24 17:46:23 följande:
    Ingen annan här när jag för en gångs skull kan spamma tråden

Amanda lyckades peta in en pärla i näsan i fredags kväll, för ANDRA gången! Trodde att det var tillräckligt traumatiskt förra gången med besök på Östra & tre olika doktorer, så att hon inte skulle göra det igen, men tji fick vi! Men denna gång lycades vi själva få ut den genom att jag höll för ena näsborren & hon "fräste" ut genom den med pärlan i. På typ tionde "fräset" så for den ut - tack & lov!

Sweet förresten - jag har nog inte grattat dig till dina framgångar på jobbet senaste tiden - superkul!
    TUR!!
    jag får madicken associationer...!  
  • sweetstreet

MUGHLAN
    men huuuu vad hemskt med fredagens magkramp!!
    TUR TUR TUR att det inte var ngt värre än just sammandragning. Fy vad det måste känts hemskt.
    Men vilken liten hjältinna Moa är!!!!  

Å jag blir glad av att höra att det såg fint ut på ULet också.
    Det bådar gott!
    Nu får du ta det lugnt.
    Jag ahde rätt mycket sådana där vad kallas de Braxon-Hix eller vad fasen det nu sammandragningar under min andra trimester. INTE skönt!!!! Kanske är det liknande för dig och då även "värre" på grund av att det är tvillingar?? VILA är mitt enda råd. Mina sammandragningar blev alltid värre när jag rörde mig för mycket eller för fort....

Bättre ta det så lugnt du kan nu än att ev riskera sängläge helt senare...

• sweetstreet

Men MUGGLAN menade jag ju! Inte MugHlan....

• sweetstreet

Parnassia,

oj vad jobbigt med sömnen!! just att inte få sova tillräckligt skapar sådana otroliga problem. man blir ju nöästan lite galen när man lider av sömnbrist....

jag har tyvärr inga bra råd att ge dig.
    Hoppas det är en fas hon går igenom nu. var hon 9,5 månad sa du? är inte det en sådan där separationsångestfas de har i 8-10 månadersåldern ugnefär? Då kan de vö sova väldigt dåligt ibland???
    Ni tycker inte samsovning fungerar men kanske kan det ändå vara värt att testa igen???? OM det nu är just separationsångest hon har den lilla så KAn det ju kasnke hjä,pa att hon sove med ngn av er. Om det är jobbigt för att hon far runt kanske en av er föräldrar kan sova i extrasäng eller så en tid och den andra tillsammans med lilla tjejen???? Ni kan ju testa varannan-natt också om ni vill. Så har jag och maken gjort periodvis när man sovit dåligt då vår dotter sovit i vår säng. Då får man åtminstone sova ut ordentligt varannan natt vilket är GULD värt!

Ang napp har jag ingen aning. Vår tjej har napp och vi har inga tankar alls på att fasa ut den än. Hon har den dock enbart när hon ska sova alltså inte på dagarna längre, men vi tycker det fungerar bra. Hon har egen säng men kryper alltid över till oss på sena nattkröken vilket är helt ok. Som Telis spå tycker jag ofatst det är mysigt trots att man ibland sover jädrans dåligt...
    Men blir det för jobbigt så tar någon av oss soffan en natt eller två så brukar man komma ikapp sömnen lite.
    Nu står ju dotterns säng i vårt rum (för vi HAR jubara ETT sovrum) och det gör säkert att det är enklare för henne att komma till oss. Å andra sidan känns det nästan abra bra nu för annars hade man ju varit tvungen att gå upp om hon hade vaknat mitt i natten och gråtit. För hon hade aldrig kommit själv från ett annat rum till oss det är jag säker på, för hon är otorligt mörkrädd just nu. 

Hoppas att det vänder för er snart!!!!!!
    Många Kramar!!!!!  

• sweetstreet
    Piggelin1 skrev 2011-01-24 17:02:44 följande:
    På tal om AW - en nära kollega berättade för ngt år sen att hon träffat några av AW's barn i ngt sammanhang som jag inte minns, däremot minns jag att hon tyckte att barnen var helt hopplösa/hemska/jobbiga, så just kollegan gav inget för AW's teorier

Hahaha! Lite kul!
    Fast det säger ju kanske inget om just nattningen kanske? Eller vad de hoppläsa/hemska/jobbiga när de skulle sova???????

tack för grattis förresten!

Ang metoder i allmänhet tror jag man måste ta dem med en nypa salt.
    Jag tror att varje barn är individuellt och det kan vara svårt att få en viss metod att fungera bara för att den fungerar på ngn annan. MEN det är värt att testa. Allt man kan prova är väl värt att försöka och sedan se vad som passar ens barn och en själv bäst.
    Vi ahr jäääädrigt långa nattningar nu. Lite jobbigt tycker både jag och maken. Men ingen av oss klarar av att gå ifrån en gråtande dotter som jag VET skulle gå till dörren och banka på den gråtandes. Hon kan än så länge inte öppna dörrarna (bra med amerikanska runda dörrhandtag,....! )
    Vi vet de som gör precis så och de säger att efter ett par nätter så lär sig barnet att gå tillbaka till sängen och somna själv, men mitt hjärta blöder när jag hör det. varför ska jag förvägra mitt barn närhet? Nej det klarar jag inte. Så ofta ligger man där och somnar själv när man nattar hahahahaha!
    Maken och jag tar dock varannan kväll så då vet man att varannan kväll kan man göra annat när den andre nattar, och varannan kväll är det heltidsnattning....

En av mina bästa vänner hälsade på för ett tag sedan och hon sa att hon mindes perioder när hennes barn (de är numera över 6 båda två) hade sådana där faser, men att hon numera faktiskt kunde sakna nattningarna. För nu är det mer så att de ber föräldrarna att gå för de ska sova.
    Så det blir mest godnattsagor och sedan godnattkram och så är det klart. Praktiskt på flera vis, men som hon sa så kan man sakna det där nattgoset också.  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!