Oupsie skrev 2011-01-18 22:06:40 följande:
Vi har tyvärr inget badkar. Det finns ett ställe i badrummet där vi skulle kunna få in ett skötbord, men då får man stå helt snett för att komma åt, och det blir kanske inte så bra. Så jag tror att skrivbordet får duga så länge.
Maken får hjälpa till med böckerna, det tar nog inte så lång tid egentligen. Det är mest frustrerande när man känner att man inte klarar av att göra saker själv. Att man hela tiden måste be om saker. Trodde aldrig att jag skulle sakna att städa så mycket som jag faktiskt gör.
V har aldrig ägt ett skötbord faktiskt. Bor ju som sagt supertrångt så vi sket i det. badkar har vi såklart men av amerikansk standard vilket innebär n höjd över golet på kanske två decimeter....
Så nej inget skötbord.
Vi har alltid bytt i sängen, på golvet elller i soffan och gör det än. Först på ett "underlägg" men nu ofta direkt på ngn filt eller så. Det går jättebra! Enda nackdelen är väl att man då måste använda våtservetter eftersom det inte finns vatten tillgängligt om man inte vill använda vatten i en skål. Men jag tycker våtservetteran fungerat hur bra som helst och enda nackdelen med dem är att det inte är särskilt miljövänligt. Men det har vi tagit med tanke på utrymmesbristen.
Fördelen med att byta på golv eller så är att barnet aldrig kan ramla ner!