Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Iih!
    LAPPIS!!!
    Nr 50! WOW!!!  

• sweetstreet

Porchez,
    jag tror nog du har en superfin mage jag.
    Du vet att det mesta ändå sitter i huvudet. Om man tycker om sin mage så är den fin.  
    Och klart du ska på nästa trådträff!  

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-19 18:52:14 följande:
    Det behövs inte då hon så beredvilligt skickar bilder på den till oss som en gång var snitträdda. Men efter att ha sett Sweets söta och platta mage var jag inte längre rädd.

Du fick ju till och med se skymten av min tokbuske...!!!    

Att du ändå inte blev avskräckt och sa upp bekantskapen visar ju vilken otroligt stark, modig och fantastisk kvinna (OCH VÄN!!) du är!!!
  • sweetstreet
    porchez skrev 2011-01-19 18:50:08 följande:
    inte just nu! den är så jäkla svullen,nästan gravidmage varning på den....
    Oj! Vad har hänt? har jag missat något??
  • sweetstreet
    kängu skrev 2011-01-19 19:20:14 följande:
    AM, var det bilden med tokbusken

Här sitter jag och känner mig lite kräkig. Vinterkräksjukan går som en löpeld på jobbet. Tror inte jag blivit smittad men man mår ju lite illa bara av att veta att man jobbar i det hela dagarna liksom...

Snigeln, tror inte du behöver oroa dig över kylan. Ru sov ute hela förra vintern, tror det var -18 som kallast. Han sov iofs i dunåkpåse, men det kanske ni har till Yngla också? Lovande att hon sov bra ute idag

Lappis, hurra för plats 50!!! Och akta dig för grannen
    Ojojoj! Hoppas du inte åker på kräkisen!!!!
    Vi hade ju besök av kräksjuka i fredagsnatt och DET var INTE skoj.... 
  • sweetstreet
    Fossing77 skrev 2011-01-20 15:14:46 följande:
    Dom ville veta könet just för att hon skulle sövas, hon ville inte somna och vakna som mamma till någon.. Och så blev det så fel. De ville dessutom verkligen ha en liten tjejja att avsluta med efter 2 pojkar... Dock gjorde de inga köns-UL på privatklinik utan det var på "vanliga" rutin-UL på spec-mvc de fick veta. Vet inte om det spelat nån roll iofs.
    Jobbigt!
    MEN jag kan samtidigt inte fatta att folk verkligen inte inser att ett UL inte ger 100%säkerhet vad häller kön! Särskilt inte om de säger flicka. Vill man veta helt klart måste man göra fostervattensprov eller liknande för att se X eller y-kromosomen, men det gör ju folk väldigt sällan om det enbart handlar om könet gissar jag, vilket är tur.

En av mina bästa vänner är barnmorska och hon berättade om ett par som kom in när hon jobbade på förlossningen och mamman skulle föda. Det var en tjej enligt ULet och föräldrarna var sååå glada eftersom de redan hade fyra söner sedan tidigare (eller om det var tre??). Oavsett var de glada för att nu få en tjej. De hade fått sjukt mycket i rosa av släkt och vänner. När förlossningen var klar stod min vän där och höll upp en liten pojke...!
    Eftersom hon kände till deras "historia" så sa hon att det kändes lite konstigt först, men att hon verkligen gratulerade dem ändå. Pappan och mamman såg lite konstiga ut först, men sedan sa pappan lite matt"Hoppas han kommer gilla de rosa klänningarna..." och så började de alla skratta.

• sweetstreet

Neej ser att Hattis har fått brunt!!!
    Men du vet lite brunt är inget vännen!!!!! Jag håller tummarna.

• sweetstreet
    MUGGLAN

GRATTIS!!!!!!!!! 

tuuutututuuuuttituuuut i Knulltrumpeterna!!!!!  
  • sweetstreet

ng flera namn så är det lite lustigt här i USA för här är alla formular liksom standardiserade för att man bara ska ge sitt barn " namn plus efternamn då såklart.
    Vi gav ju vår tjej tre och det blev väldans krångel med detta eftersom de då undrade om det var ettt dubbelnamn...
    Snacka om byråkati!

När jag sedan frågade amrisvänner jag har sa de att jooo så var det nog. Här ger man oftast bara två förnamn. De enda som ger 3 förnamn är antingen "typ white trash people" eller "celebrities som Hollywoodskådisar eller vääääldigt rika personer". Oj!!! Hm, vi passar inte in i ngn kategori alls....  

• sweetstreet

Hej PB,
    vilken vacker bukett!!!
    har du gjort den?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!