Jösses - det känns som det var år sen jag hann skriva.
Först o främst - Tinga, superduperskoj att vikten går uppåt för killarna! Är det fortfarande keldasoppa och näringslösning som är "the shit"?
PB - stora varma kramar. Skönt att du fick en förstående läkare, som faktiskt lyssnade! Och att maken glömde godis är kanske inte oförlåtligt - men nästan...
Klockis - kramar till dig med!
Nenne - skoj att du ska går kursen i Photoshop! Verkligen bra kurs tycker jag. Jag bangade ju tyvärr deras andra kurs - hade ingen ork kvar när jag väntade lilleman. Och nu får det vara.
Telis o lille T - hoppas verkligen att ni får hjälp med det onda i rumpan. Att ha ont när man är lös i magen är ju verkligen inte normalt. Hjälper inte xylocain heller? Måste vara någon form av sårigheter i öppningen, annars skulle det ju göra ont jämt. Min tarmsjukdom gör ju att det kan blöda, men hittills har det inte gjort ont förutom efter långvarig medicinering. Så det borde inte vara något ditåt i alla fall.
Vad gäller mat för att hålla magen lös så påstod aupair-familjen jag jobbade i att citrus är lösande också. Har inte direkt märkt av det, men det är ju värt att pröva. Lilleman slukar morgongröt i en faslig fart när jag häller apelsinjuice på den.
Funderar också över vad Sweets lillskrutta skulle kunna äta. Mindre har börjat uppskatta att äta hela katrinplommon - har inte fått i henne puré på evigheter. Fast hennes bajsande har ju gått bättre sedan i somras - då var det riktigt illa. Sen köpte vi shots med Proviva nu när vi var magsjuka - är ju både vätska och bra baciller för piggare mage. Och att dricka med sugrör är ju ljusår mycket roligare än att bara dricka ur mugg...
Sist en notering som jag gjorde när lilleman var hård senast - minst 85% av all barnmat innehåller ju morötter som lär vara stoppande. ska man behöva göra egen mat för att bebisen ska ha fart i magen?
Vad gäller oss så håller vi på att hämta oss från evighetslånga förkylningar, hostor och magsjuka som alla i familjen nu varit igenom. Hoppas det håller sig borta.
Och jag måste åter få slå ett slag för AW's sova hela natten-kur. Nu var kanske lilleman ingen svårartad sovstrulare - men han har sovit igenom både sin egen och syrrans magsjuka och hosta med bara några få uppvaknanden. Inte ens när hon kräktes ner sin säng gjorde han någon jätteaffär av det hela, en lugnande hand och ramsa och sen somnade han om. Förundrad! De sover tillsammans sen några veckor, och det är mysigt att lägga dem ihop, även om jag sovit som på nålar första dagarna av rädsla att någon ska väcka den andra.
Nu ska vi försöka ladda inför jul, går julshoppandet bra på onsdag (har önskat barnvakt), så kanske jag hinner luncha med.