Välkomna till Tivoli Empatia!
Lappis, nennes tåg blev visst en kvart sent, har du möjlighet att ta en senare buss? Bara tänkte att du kanske inte hinner se henne så mycket annars om du bara har din vanliga lunchrast?
Lappis, nennes tåg blev visst en kvart sent, har du möjlighet att ta en senare buss? Bara tänkte att du kanske inte hinner se henne så mycket annars om du bara har din vanliga lunchrast?
På tal om att vara blödig för saker som man ser på tv, så grät jag så det skvalade häromkvällen och då pratade dom ändå bara om ett program som kommer.
Det handlade om en dokumentär som kommer att visas på annandag jul. Den handlar om två pojkar som förväxlades på BB i Norrland på 1940-talet och fick följa med fel familj hem. Förväxlingen uppdagades först tre år senare att dom och den ena familjen ville då "byta tillbaka" medan den andra familjen inte ville det. Efter flera år beslutade domstolen att pojkarna skulle byta till sina "rätta" familjer och det skedde genom att polisen kom och hämtade dom.
Man fick inte så mycket detaljer eftersom programmet ska visas i sin helhel, men som jag förstod det så var den andra familjen så mycket emot att pojkarna skulle slitas från miljön dom vuxit upp i att dom sa att "ni får ta vår pojke men behåll den ni har haft hittills". Så pojkarna växte sedan upp som bröder i den ena familjen medan den andra familjen inte hade några barn alls.
Jag blev alldeles knäckt bara av att höra om dokumentären så jag undrar hur det blir att se den. Vilken sorglig historia alltså. Fast jag fattar inte hur man kan vilja byta bort ett barn som man har haft i kanske fem år och uppfostrat som sitt eget.
Nej, nu måste Televinken och jag åka in till stan. Ses snart!
Tusen tack för trevligt lunchsällskap idag och på världens sötaste Prick!
Min man ber om ursäkt för att han inte hann säga hej då. Det blev lite stressigt där när Televinken skrek så halva lokalen tappade hörseln.
Ja, nu vill vi gärna ha rapport från smint!
AM, det är egentligen mest en blogg för Televinkens farmor+farfar och mormor+morfar, det är en orgie i Televinkenbilder och filmer. Jag inboxar adressen.