Vänner - och jag känner precis tvärtemot dig där; jag har absolut inte lust att chansa på att det är 17 grader och regn. Får jag inte en rejäl dos sol, bad och värme på sommaren tycker jag att resten av året blir grymt segt. Dessutom trivs jag väldigt bra även när det är 35 grader varmt; lider inte av värme något nämnvärt, utan snarare tvärtom; mår mycket bättre då. För att inte tala om de underbara kvällar man får riktigt varma dagar.
Lappis - ska försöka hinna in i resetråden någon kväll; tiden vill aldrig riktigt räcka till här.
Parnassia - tack för att du frågar! Det är inte huvudsakligen en ny läkare vi ska träffa, utan en logoped och en dietist, fast med läkare i bakgrunden förstås. Det finns liksom inga större medicinska problem med Piff & Puffs storlek längre, utan det är att lösa deras (brist på) ätande som är uppgiften nu. Vår vanliga gastroläkare har skrivit en remiss, men vi kommer inte att få någon "behandling" förrän till hösten. Dock ska vi träffa den logoped som troligen kommer att hålla i behandlingen till hösten nästa vecka, men då i hennes roll som vikare för vår vanliga logoped. Där gör hon sina sista dagar i nästa vecka, så några mer besök hos henne blir det inte förrän till hösten, när remissen förhoppningsvis gått igenom. Men vi hoppas att vi iallafall ska få något bra tips på något vi kan träna på eller göra under semestern, för att det ska bli bättre.
Jag var förresten hos min KK-läkare i förra veckan, och enligt honom föreligger det ingen som helst ökad risk för vår del att få ett tillväxthämmat barn igen, om det blir en enlinggraviditet, för han ser det helt och hållet som ett tvillingrelaterat problem i vårt fall. De tog ett blodprov för att kolla om jag haft ÄL, så idag ska jag ringa och följa upp det. Dessutom har jag fått ett recept på Pergotime, absolut INTE för att testa i en cykel om vi ger oss på syskonförsök, utan isåfall för att "boosta" kroppen i en annan cykel, och försöka få den att fatta vad som gäller. Med mina 40-50-dagarscykler trodde läkaren att jag eventuellt inte har ÄL, men det ska vi som sagt få reda på idag. Att använda Pergotime som boost i en annan cykel än en där man aktivt försöker bli gravid har inte vetenskapligt bevisats ha någon effekt, men jag fick gärna prova om jag ville; det kan inte skada, och det ökar inte risken för tvillingbörd heller. (Isåfall skulle jag absolut inte testa det.)
Så långt allt väl, men vi har ännu inte bestämt att vi ska försöka. Jag är inne på att testa och se; "går det så går det", men maken är inte övertygad, och jag har ingen panik heller. Ska bli intressant att se vad ÄL-testet visar; har jag ingen ÄL är det ju ingen mening med att ens försöka, så det är fortfarande en del frågetecken kvar.