Välkomna till Tivoli Empatia!
ego - här har det tokstädats i köket hela dagen... lagom galet...
Fartygsvärd på en finlandsbåt,dvs ett väktarjobmed lite annat ansvar och vidare funktion. En vecka ombord, en vecka ledigt rullande. Inte precis något drömscenario, men alternativet att han ska vara kvar där han är nu är helt ohållbart. Jag hoppas han får det eftersom jag inte vet hur han ska hålla modet uppe vid fler nej nu. Hans sjävlkänsla börjar ta rejält med stryk och det behöver vi inte i vårt läge. Så hellre får han ta det och köra så medan han letar anat än att se honom så olycklig som han är nu.
Nä, något "tillbaka" känns inte som vi har i vår tillvaro. Det måste bara finnas ett fungerande "framåt", eftersom ingen av oss har något att återvända till någonstans. Hur vi än skulle göra så vore nya beslut en ny nystart. Inget som lockar alls. Vi vill gärna tro att vi har en framtid här och att vårt hus var rätt beslut. Vi saknar heller inte "då" men behöver lite mer ljus och framgång i vårt "nu" för att det ska kännas lite mindre kämpigt. vem var det som pratade om livets tre ben? Tinga? Vare sig jag eller sambon har jobb-benet att stå på och "familj" blev ju inte som vi ville. Det är lite lätt vingligt då i sina stunder.
Just nu är jag mest skitorolig för att det snöar nå´t så in i baljan och han ska köra både fram och tillbaka imorgon, över 70 mil.
Mer ego: Jag har i eftermiddag skrikit åt min mamma i telefon så jag fick ont i halsen. FAN vad man kan bli less på att hamna i kläm mellan människor som borde prata med varandra själva istället för att älta med MIG hela tiden. *galen* När jag VET att hon helt misstolkat en massa saker och att den andra personen har lika stor anledning att vara ledsen som mamma. Men det ska ju inte JAG reda ut. Skit! Ibland vore det enklare utan släkt och att bara ha vänner! I vanliga fall brukar jag lyssna och typ försöka peka på olika sidor av saken. nu orkar jag inte det så jag fick spelet. Fy vad slut man blir av familjetjafs! Särskilt när det är helt onödigt och folk sitter och lipar helt utan att det alls är någon som menat så. Tack och lov att jag inte firar årets jul i den smeten. Bah!
Bara för det har jag inte alls gjort det jag hade tänkt.