Välkomna till Tivoli Empatia!
Snorkis, varmt grattis. Vi är här, alla dina väntas förfärliga dagar och alla dagarna efter det med. Det vet du.
Jag erbjuder mig härmed att omgående madrassera valfritt rum för vem som jämte mig ev kan tänkas behöva. Man får stanna så länge man vill. Snorkis, Tinga, Klockis, jag, tja, vi har snart ett eget hospital.
-Betyder det att vi själva får välja vilka snälla farbrödder som ska ha de vita rockarna? För isåfall tror jag för egen del att exempelvis Johnny Depp(!) skulle ha en klart terapeutisk effekt.
Kram från huset där det numera är dammsuget, granen lyser (fast utan övriga pyntet) kylen är ren, men ingen verkade särskilt förtjust i mitt julgodis. Jag som gjort Rocky Road för att sambon och sonen är galna i Snickers ("men det var inte gott med marshmallows i"), Lakritskola a la Chokladfabriken ("men DEN var faktiskt inget som föll mig på läppen" *3 i omdöme, nåja, all lakritskola till mig, Knäck (nä det fastnar bara i tänderna det har jag aldrig gillat, sa sambon och vägrade smaka. "oh nä det får jag alltid så ont i magen av" sa min pappa. Fast sonen gillade dem iallafall) och så min chokladkola (mamma, den har nog blivit gammal för den var godare förut..) Åsså lussekatterna vi bakade-dem gillade visst alla.
Jag som hade tänkt göra flera olika tryfflar också, men jag kom liksom av mig. De förtjänar att sitta där på julafton ed en jäkla Alladinask....
Nu ska jag stryka duken till juldukningen av salsbordet.
Puss puss