Välkomna till Tivoli Empatia!
Snorkis: Ser nu att du svarat om hjärtljud. Jobbigt.
Snorkis: Ser nu att du svarat om hjärtljud. Jobbigt.
Tack
Jag förstår bara inte hur man kan gråta så mycket.
hur kan det finnas så mycket tårar?
hattis
Jag ville se. faktiskt, jag trodde först inte det men sen kände jag att jag måste. den lille och jag behövde det.
Jag satt faktiskt länge och tittade och grät och på något sätt sa adjö. Mitt hjärta gick fullkomligt sönder när jag såg hur klar den faktiskt var, men jag ångrar absolut inte att jag gjorde det. Bilden kommer finnas med mig hela livet. Men nu har jag iallafall ett minne.
Jag önskar att jag hade mer än så bara
allt känns så fruktansvärt överjävligt.
jag har ställt frågan VARFÖR så många gånger så jag snart blir tokig.
För jag finner inga svar.
Tack
Ni är verkligen för snälla.
Nu ska jag sätta mig och hetsgråta ett tag.
puss
Hej flickor
Vad härligt att allt verkar bra med muggelsfamiljen och att de fått åka hem. Åh vad mysigt.
Snorkis: Gud vilken bra BM du verkar ha råkat på idag! Får du fortsätta gå hos henne? Och vad underbart att allt såg bra ut. Gud vad skönt.
Tinga: Urs jobbigt med mormor och morfar historien. Kram.
Hattis hoppas att du är mer än bara SKEN gravid. Hoppas på mycket mer än sken faktiskt.
Även fast jag just nu får lite ont i hjärtat av andra människors graviditeter
Men för förtydligande så är jag absolut super glad över de grav som finns här som mugglan, snorkis och hattis osv. jag menar jag vet ju verkligen att era resor inte heller varit några danser på rosor.
Men jag kan känna sån smärta överlag av andras graviditeter just nu. Urs jag skäms över det. Förlåt det är verkligen hemskt, men jag gör det.
tack för alla kramar och sms osv. Det värmer verkligen.
Just nu vill jag verkligen bara gå i ide, aldrig umgås med folk mer och bara gråta. Men det är ju svårt. Som "tur" är så är killarna sjuka så jag har vabat i tre dagar. Tror jag fortsätter i morgon. Fixar helt enkelt inte att jobba och låtsas som om allt är frid och fröjd. Näe det går nog inte. Inser att jag kommer behöva göra det snart nog... men...
PB jo jag anser faktiskt inte att jag förtjänar sympatier
jag har ju haft såna dumma, förbjudna tankar om hela den här köns biten. Så jag ser det här som ett slags straff för att jag önskat något speciellt.
Klart jag inte kan få som jag vill när jag är så jävla hemsk så att jag sitter och önskar mig något så innerligt. Så det känns som om jag har orsakat det här själv. det är mitt fel. Och då ska jag inte ha sympatier. Kanske inte är en rationell tanke. det vet jag. men det är så mina tankar går just nu.
MIn guuuuuud vad fel jag har haft, men tyvär så det varit.
Näe fy. Nu kom hets gråten igen.
Sorry
Ska försöka komma in och inte bara sprida sorg
puss
Hej igen
skönt att ni kan förstå lite av mina förbjudna tankar även fast jag fortfarande skäms över dom. Och gravida... ja det vill jag inte träffa några på ett bra tag rätt eller fel men så känns det.
kan säga att det är sååååå skönt att jag har min psykoterapi. Jag var där i morse och fy vilken tur jag har som har henne. Superbra. Men jag har en låååång väg att gå. Shit jag har gått i psykoterapi i ett år nu. Otroligt vad tiden går fort ibalnd. Eller rättare sagt på vissa områden.
page: Visst jag om någon behöver börja tillåta mig saker. Men det är inte så lätt jobbar på den biten också i pt kan jag säga. Finns en del att bita i...
och att du inte förstod hela den här tjej grejen. Ja det är ju inte så konstigt. det gjorde inte jag heller ju, det har ju tagit en hel del PT sessioner för att komma en bit in i problemet som ju rä att det egentligen inet alls är en dotter jag saknar utan en hel del sår i mig och från min barndom som skapat den här längtan. Hur skulle nån annan kunna förstå det?
Näe jag kommer själv behöva mycket tid med att ta reda på vad alla sår, sorg och övergivenhetskänslor härstammar ifrån.
jag tror dock att det ofta är så att när man har såna kriser och starka känslor som jag haft i det här så finns det något otroligt mycket djupare och svårare bakom än problemet i sig som syns utåt. Samma sak med min tjej nojja. Det är ju inte problemet geneltigen utan symptomet.
hattis förresten
SUPER grattis!!!!!
Jag komemr hålla alla tummar, tår örsnibbar och allt för att det ska sluta i en frisk bebis om sisådär 35 veckor!
Puss och tack för att ni finns!!!!!
hej
Mugglan: jag har inte medvetet skrivit den lille. Har inte haft någon tanke alls med hur jag uttryckt mig. Den lille/lilla , barnet, han hon skitsamma.
Det mesta har jag skrivit när jag varit katastrofledsen och inte riktigt haft en enda sket tanke på vilket ord jag använt.
Hejsan tjejer
Kul att se att nenne är tillbaka!
Hoppas att ni haft det bra. Har dock inga råd att ge angående kondomdoft heller. Vet bara att det kan sitta i hur jävla länge som helst.
Mugglan: Helt okej. Jag vet absolut att du inte menade något illa alls. Och det borde ju vara helt okej at5t fråga om vi vet vad bebisen var, kille eller tjej. Men jag tog lite illa upp faktiskt. Men det beror mer på att jag har nerverna i en påse i en kälke bakom mig än att du skrev nåt så himla dumt, Så no worries. Förlåt mig!
Jag har bara bävat för varendra liten köns fråga/kommentar/åsikt eller vad som eftersom jag är så övertygad om att jag orsakat det här eländet själv genom mina förbjudna könstankar. Så bara ordet kille/tjej får mig att få ångest.
Sen var jag verkligen inte beredd alls på hur stor och "färdig"en bebis i v16 är. Det blev verkligen en slags chock. Shit det är verkligen en BEBIS., Jag var inte beredd. Det hela hade varit så himla mycket lättare om det hade varit någon oformlig klump som kom ut. Men det var ju en vacker bebis.
Shit vilka hjärnspöken jag har efter detta.
Och jag önskar så innerligt att bebisen bodde kvar i min mage och mådde prima. Frågan VARFÖR kommer så himla snabbt igen. VARFÖR... men svaren kommer inte dock.
Men iallafall.
Förlåt att jag reagerade så starkt.
Hoppas DU mår bra!
Lappis: Åh vad jobbigt med tråkigt på jobbet och preoblematiken med att flytta och byta jobb osv. vilken skit sits. Kan ni inte bara få er bebis NU! tycker det är er tur för länge sedan. Hoppas ni hittar nya jobb i sverige trots att det ser svårt ut.
men vad skulle jag mer kommentera... det var ju massor nyss... strange
Lappis: ä'r det svårt att byta bransch? det är ju annars ett rejält lyft (kan vara) att göra just det. Fast inte alltid så lätt minsann. Skönt iallafall att livet känns bra trots ett mindre intressant jobb.
hej nenne
Ja det är otroligt lätt att missa saker i den enorma strömmen av inlägg som sker här. (kul med massa inlägg dock)
Ja... det gick åt helvete i v 16
Tack, det är verkligen så otroligt mycket jobbigare och hemskare än vad jag någonsin im min vildaste fantasi kunnat föreställa mig.
Vet inte ens varför livet går vidare. Men det gör det av någon anledning.
vad härligt dock att höra att pricken verkar vara en super bebis på alla sätt.