Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hämtade hem en förhoppningvis inskolad tjej! Gick på tre dagar - superskönt. Lekt, ätit och sovit och bara varit glad. Skönt!

Golven: Vi har stenglov med värme i köket - snyggt, skönt att gå på men det man tappar  på det går sönder. Fast om det mellanlandar på granitbänken är det kras ändå. Är dock nöjd.

Gillar parkett i sovrum, men vill ändå tänka igenom ordentligt vad det finns för alternativ. Plast går bort, men kanske linoleum vore coolt? Med rejäla tvättbara mattor. Ska surfa lite till. Sen är det bottenvåning i hus och lite extra att tänka på med fukt och så, så möjligen får önskevalet kompromissas bort. Men först vill jag veta vad man helst vill ha!

Bolon verkar häftigt också. http://www.bolon.com/flooring/#SV/news/latest_news/

• start september

Vickan, det är ju jätteskillnad att skola in en treåring på nytt ställe, så det går inte att jämföra.
    Det är lurigt första gången med de små. Vi hade intensivinskolning (tre dagar med pappa med) och det gick bra, men det var såklart stora tårar dag 4 när hon skulle lämnas.

Detär svårt att veta hur aktiv man som förälder ska vara också, man påverkar ju sitt barn mycket när man är där, det kan gå helt annorlunda när man inte är med.

• start september

Förresten, efterlyser Hattis och Izzie! Hur är läget?

Och Snartis, har någon hört något mer - kanske har hon fått komma hem?

• start september

Plommonsylt kokad, mixade lite väl så att den är alldeles slät nästan. Blir bra på frukostgröten i höst. Usch, jag har för många projekt jag vill hinna med innan syskonet tittar ut. Sen är jag inte tillräckligt utvilad så jag borde ligga still mycket. Och träffa folk. Och vara med på det på jobbet som är kul. Ja, ja, nu blir det normallåmga dagisdagar i veckan så det ska väl gå. Lyxproblem - jag vet!

• start september

Porchez, stor varm kram. Du verkar ju vara en kanontjej - fokusera bara på dig själv ett tag så att du kommer i balans, det är du värd!

• start september

Finns här lite till och från idag, och tänker på både Snorkis och Vickan!

Det är svårt Snorkis första dagen, jag var livrädd och kände dessutom en massa krav på mig att göra saker (både nytta och nöje) - släpp det tills du känner att du har koll! KRAM!

Vickan, det är jättemycket känslor. Få barn är nöjda vid lämning dag 1. Hur det är i början är inte alls ett betyg till dagiset eller en inidkation på hur det alltid kommer vara - det är bara att han är van att vara med er. Sysselsätt dig och krama mobilen hårt för säkerhets skull.

• start september

Tänkte behålla overaller och jackor till syskonet, men har köpt fina Reima på Tradera annars. Stl 92 räckte för min tjej fram  till mars och hon var då iallafall 97 cm, så de är stora i storleken.

• start september

Och jag trodde jag skrev ett inlägg förut till Smint om Gneis - men det kan jag inte se? Hm.

Jag hittade på alltförföräldrar eller vad det heter att de öppnar sin webshop i månadsskiftet nu och kommer ge 20% till snabba kunder. Gäller nog att hänga på låset.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!