Välkomna till Tivoli Empatia!
Mugglan: Kul med en solskenshistoria om tvillingar, hoppas det fortsätter att gå bra. Har också hört om akupunktur för bebisar, mot kolik.
September: Hoppas det drar igång SNART!
Tack för åksjuketips, ska se till att ha mindre kläder på lillkillen (han hade nog ytterplaggen på). Trötthet och mat är litet svårt att göra något åt. Nu är det tack och lov inte ett jätteproblem, i alla fall inte än. Detta hände en gång i somras, och ytterligare en gång på väg hem från dagis igår. Men så roligt är det inte att sanera stolen, så jag måste gardera mig bättre, känner jag... Fast i ärlighetens namn så visade han tecken på att något var felt. Jag funderade om han svalt något som satt sig i halsen, och han tog också upp min hand till sin mun (vilket han brukar göra när han vill spotta ut något) så i efterhand förstod jag ju varför han gjort så. Kan alltså vara mer förberedd och hysta fram en spypåse av något slag till nästa gång.
Ingen TV och ingen läsning är ju logiskt, men attsingens - jag som tänkte ge lillkillen en DVD i bilen i födelsedagspresent...
Men det är än så länge ganska okonsekvent när han har blivit åksjuk, för han har många gånger åkt minst lika långt utan några som helst problem.