Här var det fart igen. Roligt! Själv har jag haft svårt att hinna komma in och skriva något. Gästerna har avlöst varandra där hemma och just nu är det vi som är hemifrån .
Lappis, fy vad jobbigt . Att det ska ta så lång tiiiid! Stor kram!
Liten, ibland är jag glad över att vi inte hade så mycket val vi fick göra i huset, för jag är också en riktig velpotta, och då kan det blir ganska jobbigt med alla alternativ som finns till allt .
Mens efter graviditet, oj vad mycket det kommer . De två första dagarna i alla fall, sen lugnar det ner sig igen. Upplever inte att jag fått mer ont, vilket är skönt. Hade också riktigt jobbig mensvärk när jag var yngre. Det var därför jag började med p-piller, men när jag slutade med dem så hade jag inte alls lika ont. Plus att jag hade längre cykel än som tonåring. Och ägglossning, har inte känt av den speciellt, men sniglig var ordet. Har i och för sig bara hunnit med två cykler än så länge, så vi får väl se om det förändras något mer. Fast nu funderar jag på att börja med minpiller, och då kommer det ju det påverka såklart.
Förlossning, jag tycker i och för sig inte att det är så konstigt att man kan uppleva förlossningar så olika . Allt beror väl på hur lång tid den tar, hur man mår sen innan, har man fått sova något de senaste dygnen, hur stor är bebisen, hur är personalen på förlossningen, har man någon värkvila osv. Mycket verkar ju också bero på tillfälligheter, eller vad man ska kalla det, saker förändras snabbt och beroende på vad som händer därefter så påverkas förloppet på ett eller annat sätt. I slutet av min förlossning stod de redo med sugklockan för Daisy var tvungen att komma ut, när hennes hjärljud helt plötsligt blev bra igen, och jag kunde börja krysta. Jag tyckte ju att förlossningen var en positiv upplevelse men jag inser ju att den hade kunnat bli betydligt mer dramatisk på slutet och efter sugklocka och bristningar efter den och en väldigt medtagen bebis så hade upplevelsen troligtvis inte blivit särskilt positiv.
Är trött... Daisy har börjat med att vakna 1-1,5 timma tidigare än vad hon brukade göra, och de senaste dagarna har hon även somnat senare. Så det blir inte lika mycket sammanhängande sömn, och jag tror att hon behöver sova mer, för hon är uppe en stund, sen blir hon jättegnällig och trött. Så nu har jag precis gått och lagt henne igen, efter att hon har varit vaken i två timmar. För egen del känns det inte riktigt rätt att gå och lägga sig igen när klockan är halv nio, även om de andra i huset faktiskt fortfarande sover. Får väl ta och vila en stund i eftermiddag. Det är skönt .