Välkomna till Tivoli Empatia!
Snorkis, vad fullständigt underbart att läsa ditt glada inlägg för några sidor sedan! Vilken befrielse att känna ångesten släppa lite!
BS, fy fan vilken jobbig sits DU kom i nu då! Inte ett val man vill behöva göra. Jag förstod -för första gången-där för ett tag sedan att du har rejäla besvär med ryggen och så. Det måste vara gräsligt och jag förstår verkligen att det är en stark faktor. Man kan ju faktiskt ta väldigt mycket stryk med täta graviditeter också. Kram till dig!
Såg Parnassia där bland inläggen när jag försökte sskumma ikapp. KRAMAR och vad kul att se dig!
Och Izzie! GÖTT med att allt ser bra ut! Jag visste knappt ifall du ens var gravid eller ej längre, för jag ar inte sett dig prata om det.
Lappis, när Piggelin var här och vi satt framför nyheterna sa vi "stackars Lappis, hur i allsindar ska det nu bli med hennes resa" Jag förstår verkligen att ni skjuter upp det. Usch, det är så hemskt hela alltihop att man blir alldeles matt och tom.
Hur är stausen hemma hos Klockarbol? Vattenläcka såg jag. fy för jävlars vad skitjobbigt!
Porchez verkar nykär och det skrivs om någon hunk? GRATTIS! Så här i vårens tid passar det väl yyyytmärkt.
Verkar vara fler sjuka hem än vårt.*sympatier till alla* Här hostar vi lungorna ur oss ikapp och kör, som den värsta TBC-klinik. Jag vaknade helt utan röst idag och haostar ytterst obehagliga grejor ur det djupaste innandömet av lungorna känns det som. Jag som skulle till försäkringskassan för möte med min handläggare idag. och sjukgymnastik i morgon. Glöm! Ingen vettig människa vill ha mig i närheten som det är nu.
Väntar på provsvaren fån sköldkörtelröntgen och under tiden går min kropp helt bananas. Igår fick jag sådan galen hjärtklappning att jag nästan fick panik. Ångesten blir hemsk när det drar igång sådär och man känner sig helt hjälplös. Läskigt. Fortsätter det så här igen idag, så måste jag ringa läkaren, för det är exempelvis helt omöjligt att somna medan kroppen beter sig som om jag just flyr en eldsvåda.
Vår pinsamma kortupplevelse hos veterinären toppades förresten rejält på kvällen.
Jo, för jag åkte hem. Förde över pengarna till sambons konto och kom överens med honom att han skulle åka förbi och betala, för att jag skulle kunna ta hand om middag och hund mm. Jättebra.
Han åker dit efter jonbbet men missar infarten till kliniken, gör i otåligheten en förbjuden u-sväng över någon heldragen linje. Vad han inte ser är att bakom honom ligger en polisbil....
...ops! Jaha, och vad upptäcker DE då, när de stoppat honom "hur var det här då-mässigt". Jo, vår bil skulle visst ha besiktigats för någon vecka sedan som senast.
Det kostar 1500 kr att kröra omkring på Småländska landsbygden i obesiktigad bil för att man är en glömskpelle.
Så hundens små lurviga öron blev en tämligen kostsam historia. Men vad fan, som arbetslös, sjukskriven och med sambons deltidsinkomst på låglönebasis, så är ju pengar det enda vi har. Och jag ä int bitter.
Bara hostig och sköldkörtelrubbad.