• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

PB-håller tummarna för onsdag!!

Piggis-hoppas hoan tittar ut snart

• Fru FruLLan

Men just det ja...
    'Glömde ju det alldra viktigaste.
    PB: Lycka till på äggplocket och hoppas att det blir en riktig kyckling av det nu!

EA: Håller tummar och tår för att du inte sett fler spår!

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-11-01 19:30:13 följande:
    *Trumvirvel*       *spänningen stiger*         och det blev...........       ett nej från maken om att testa innan fredag

Aaaaaaah! Jäkla EA till att få upp adrenalinet här!

• Fru FruLLan

nej men hej EA!!!!
    Där var du ju!!!!
    Inga spår?

• Fru E

Frullan-det har inte ökat i mängd (ber inte om ursäkt för alla detaljer längre eftersom vi nog är vana ) och kommer inte varje gång. Men det brukar alltid börja så här så jag/vi är inställda på att det kan gå illa

• Fru E

Nu ska vi äntligen sätta upp gardiner i sovrummet så inte hela kvareteret ser när vi klär av oss

Återkommer om en stund!

• Telis

kängu, om jag tar jobbet så börjar jag i januari så maken och jag kommer att vara hemma bägge två i december. Det blir ju sjukt mysigt! Men då är det han som är officiellt föräldraledig så då kan jag sitta på fik hela dagarna om jag vill.  

PB, på A svarar jag att jag ska dit den 8:e och prata villkor, chefen är på höstlov den här veckan. Och på B svarar jag att det vet vi inte.

Urk, idag har det nog varit värsta dagen sen Televinken föddes tror jag. Vi har iallafall aldrig varit så osams förut som vi var idag. Trots att han är förkyld så snoret rinner konstant och han är förkylningsgrinig så totalvägrade han att sova mer än en gång på förmiddagen. Jag trodde jag skulle bli galen! Dels så behövde han ju sova och dels behövde jag kanske ännu mer att han sov lite. Jag är verkligen väldigt beroende av att få lite egentid när han sover en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag har ägnat halva eftermiddagen åt att  försöka få honom att sova och försökt ALLT men det har bara resulterat i gråt och tandagnisslan från båda håll och hårda ord från mitt håll. Inte min finest hour som mamma precis ... Måtte det inte bli en likadan dag på onsdag för då är jag ensam hela dagen och kvällen.

Frullan, hej! Följer du med och dricker vin och äter ost den 17:e?! Pretty please with sugar on top?

• Fru FruLLan

EA: Jag vill INTE att det ska vara som vi är vana vid.
    kan inte bara JAG få bestämma hur det ska få gå för en gångs skull.
    Känner mig som en tjurig revolterande 3 åring som vill få bestämma ALLT idag.
    Är det så här yra och trötta som treotsand3 åringar känner sig
    då ska jag alde rig bråka med en sån igen....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!