• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Snigeln, ja det hoppas jag verkligen

• Fru FruLLan

Kängu
    Storhandling nu!
    Bra tid kanske, det lär ju inte vara så fullt i affärerna.

• kängu

Frullan, maken tycker att det är en bra tid, det är typ bara han i affären tror jag

• Fru FruLLan

Näer ni
    Ber och få tacka för att jag fick ta så mycket utrymme med mitt totalt oviktiga svammel

Nu ska jag packa ihop datorn och se om jag kommer av tåget eller inte

PUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

löve you!

• _koko_

Puss fruLlan!

Kokostoppar, ja, det är ju enkelt att göra iaf.

Grejen är att jag jobbar mitt i stan, så goda kondisbitar är vi rätt bortskämda med... Tror det får bli lite praliner.

kängu - Vi handlar ofta sent, så skönt att slippa trängas!

• Telis

Skönt att höra att ni känner igen er! Ibland känner man sig verkligen som sämstast av alla sämsta. Fast jag undrar hur många av er som verkligen fått det hysteriska psykbryt jag fick idag bara för att era barn vägrat att sova EN eftermiddagslur.

Fru FruLLan skrev 2010-11-01 20:30:50 följande:
    Telisvad menar du med ett vanligt jobb?Vad är ett ovanligt jobb?Austronaut, curlingdomare, bollkalle, urolog

Det är ju drömjobbet som är ett ovanligt jobb förstås. Inte för att jag vet vad mitt drömjobb är men det är iallafall inte att sitta på ett ruttet kontor. Telislärare i händelse av vackert väder och mycket puder kanske.

• _koko_

telis - Och jag tänkte - Telislärare, vad?? Ska du lära dig själv vadå??? Och bara i vackert väder? Och med (ansikts-)PUDER?? Sen trillade poletten ner...

Nu är batteriet slut! Godnatt!

• Tinga

Telis - har du fått något ordentligt erbjudande (med siffror) angående det där jobbet?

Snaily - progesteronvitt är ungefär lika kreativt som blåbärsrisgrönt!

EA - fortsätter förstås hålla tummarna. Vad är det för gardiner ni hänger upp? Var det inte du som skulle ha hissgardiner någonstans?

Smint - jag var ner en runda på stan idag, så det blir en liten kanin och en liten råtta som går till dagis på fredag; hittade diadem med dylika öron, så då fick det bli så. Skönt att ha det klart.

Blä; ni kan gärna få tycka lite synd om mig nu, för imorgon har jag revelj lika tidigt som FruLlan hade idag (hej på dig förresten! ). Ska åka till Frankfurt över dagen och flyget lyfter redan 7.15. Stackars mig!

• viktualia

Telis - jag har fått oproportioneliga utbrott på Trollet av ungefär samma skäl... jag tålamod?!? mjaaa... skeptisk ibland... hm... KRAM på dig i alla fall!

Ego - alltså.. jag känner mig närmast FÅNIG:.. men Vickan gled in på jobbet, fångade en decimetertjock pappershög, fick en ny dator, stol och bord och satt sedan med ett fånigt leende... Efter att ha skrivit några mail och producerat några papper.. tjaaa sen var jag ju nästan i 6:e himlen... tog klivet ända in i 7:e när det visade sig att jobbet skaffat ett internt chattprogram medan jag varit borta och att jag kunde babbla med favvokollegan på Ön! 

Och Trollet och hans söta pappa har haft superskoj idag... så hm... livet är bra mysigt ibland!!

• Tinga

Och förresten kan jag tillägga att för min del har det (oftast) inte hjälpt att jag fått sova ordentligt; som jag har gapat och skrikit på Piff & Puff när de krånglat med maten. Tror tyvärr att det är få som slår mig, men det ska ni bara vara glada för.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!