• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Idag är min vikarie på utbildning, så jag är ensam på mitt kontor  - nice!

Vinkar till Frullan

Izzie: Tråkigt med ett (antagligen) mf till... Tredje gången gillt...?

Fru E: Maaaaj Gaaaaadddd, vad mitt hjärta hoppade till där! Inte retas så!!! Håller tummarna så de blir helt blåvita för att tantjäkeln håller sig undan och att du får ett fint litet plus (eller "gravid") på stickan på fredag. Så att du INTE får vara med och smaka på champagnen vi firar med då

PB: Håller tummarna för dina ägg också

AM: Blev det ordentligt städat av fröken Yasuragi? Hoppas det..! Hur går det i hyresnämnden förresten? Inget besked än?

Vickan: Din klocka ringer 5 min före min... Men då är jag på jobbet vid 7 också, och får därmed gå hem ganska tidigt.

Undrar om Piggelin fått åka till BB än...?

Igår var jag förresten hos BM igen, valet föll på hormonspiral så en sådan sattes in...

• fru AM

Och har ni sett de förvillande lika namnen på barnen ...?

JAg skulle vilja vara en fluga på väggen på det bröllopet

• _koko_

God morgon i tråden!

Grattis till lyckad arbetsstart, vickan (eller skrev jag det redan igårkväll?)!

snaily - Vad skönt att det var något positivt att hon inte hört av sig, och hoppas att det nu inte dröjer lika länge till nästa gång.

klockarbol - Hihi, det är ju jättesmart att låna med sig egna eller andras barn för att "berättiga" sitt eget deltagande i barnstämplade aktiviteter. Undrar om conny kanske får gå på sitt första biobesök till jul, mitt jobb bjuder alltid kunder och anställda på "årets animerade julfilm" på bio i december.

Idag är en speciell dag, för idag är första båda-barnen-på-dagis-med-jobbande-föräldrar-dagen. Så det är bäst jag är lite effektiv eftersom jag bara ska jobba till 1...
    Kram på er!

• fru AM

Ore: hyresnämdskollisionen sker först om en månad ...

• _koko_

ore - Hur kändes det att sätta in den? Jag har också tänkt sätta in hormospiral (pga endon, annars hade jag inte velat ha hormoner ever again). Skulle eg dit idag men har fått mens så jag har skjutit upp det till nästa vecka. Ska ta cellprov också. Och det hoppas jag alla andra i tråden gör när det är dags också (förlåt om jag tjatar)!!!

• Ore

Det kändes litet, men gjorde egentligen inte särskilt ont... Det var mest det vanliga obehaget, de stoppar ju in en tång och håller isär, svabbar rent litet och ska sedan ha in själva spiralen. Blev tillsagd att ta litet djupa andetag emellanåt (för att försöka slappna av?). Nu efteråt har det molvärkt litet. Igår kväll tog jag en Ipren, och nu på förmiddagen tyckte jag att det gjorde så pass ont att jag tog en till. Mest för att kunna koncentrera mig på jobbet, annars hade jag nog klarat mig ändå.

Har tagit alla mina cellprov hittills, så jag lovar att göra det nästa gång jag blir kallad också

• Ore

AM: Sååå lång väntan? Vad kan förresten hända? Om de tycker att ni har rätt (precis som vi tycker här) och inte Yasuragi. Kan ni då vräka honom? Eller är det 'bara' att han inte får bygga sina badrum?

• Fru E

Jobbar alla flitigt idag

Här i Skåne kan det inte bli mer grått och dystert usch vilket trist väder

• Lapinette

Kikar in och säger Morning ladies,

Säger tummen ned för en jäkla förkylning som inte vill ge med sig. Känner mig som jag har blivit överkörd av en ångvält och vaknar på morgonen i ett bad av svett. Tänker nu hanka mig ned till Cityakuten och fråga om de kan ge mig någon dundermedicin för jag orkar inte må så här längre.

Tummen upp för att vi nu är nr 56 i kön! Fem platser upp på en månad.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!