• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru FruLLan

Koko
    Näe spermierna kommer inte från maken.
    Och inte från nån annan heller.
    Helt och hållet virtuella spermier i mitt huve

Angående medresenärer så vet jag inget om deras spermier
    men det sitter en gubbe... kanske ca 55 år framför mig som också ser ut att hänga på nåt forum av nåt slag. Ser precis ut som här fast det är en ljusblå sida istället för den här flickiga. Liknande avatarer osv.

Undrar om han just nu också håller på att skriva om spermier

• Fru FruLLan

Telis
    Vitt kan jag alltid dricka!
    Ska dubbelkolla
    Hoppas natten blri lugn, tyst och lång!

• Fru FruLLan

Köko
    Perfekt...
    det har jag faktiskt aldrig haft några ambitioner på att vara. GUD vad tråkigt och jobbigt. Däremot skulle jag vilja ha lite mer tålamod ibland....
    fast det skulle jag behöva i fler sammanhang.....

• _koko_

smint, har vi samma dagis, vårt var också stängt idag! Fast det är nog vanligt, det är väl höstlov den här veckan?

Har haft en riktigt rolig helg, men det har inte blivit så mycket sömn, och i morgon börjar dagisträsket för oss på riktigt. Nu går båda killarna på dagis!!
    Fast jag kommer hämta jättetidigt året ut och försöka få dem att sova en stund efter hämtning. Kvällarna är katastrof just nu eftersom conny inte sover på dagis längre (ingen i hans grupp gör det), men verkligen behöver sova fortfarande...

• _koko_

fruLlan - Det var ju det jag menade, att du redan vet alltså. Ja, det blir ju så mycket enklare när man har tålamod än de gånger det brister, men man är ju bara människa.

Nu måste jag nog svänga ihop nån slags middag, blev så sen lunch att jag inte varit hungrig förrän nu.

• Fru FruLLan

Telis
    vad menar du med ett vanligt jobb?
    Vad är ett ovanligt jobb?

Austronaut, curlingdomare, bollkalle, urolog

• snaily
    Fru FruLLan skrev 2010-11-01 20:01:01 följande:
     Du har helt enkelt en positiv syn på livet och saker. Andra i din situation hade kanske tyckt attde haft en sååå troligt orolig och jobbig grav, medan du väljer att INTE se det så.Vi är alla olika helt enkelt.,Viisa ser glaset halvt tomt, du halv fullt!Var glad över den livssynen! Den är guld värd!
    Frullan
    Hi hi, så roligt att du uttrycker det just så! Enligt mig själv är jag nämligen en TYPISKT glaset-halv-tomt-person! Men kanske min hjärna håller på och förvandlas i och med graviditeten?

Eller så är det bara att jag hade föreställningar innan om att det skulle vara så SJUKT fysiskt jobbigt att vara gravid - jag är positivt överraskad! Fast vet att det ju såklart KAN vara det för vissa, och även att samma person kan ha en plätt-lätt graviditet och så kanske nästa blir överjävlig... Inte för att jag tror att jag nånsin får någon nästa, glaset är halvtomt helt enkelt! (Översätts till: frysen i Falun är nästan heltom!)

• Fru FruLLan

kokosen
    Okej middag låter bra.
    Jag är på centralen kl 20.50 kan jag komma då?
    Glutenfritt va?
    Har dock redan ätit middag och som sagt liiiiite för mycket sötsaker, men äta är det enda sättet att inte somna

och terra er förståss

• _koko_

CRAP! Jag ska ha fikabröd med till jobbet i morgon, det hade jag tänkt baka ikväll. Nu orkar jag fan inte, men jag vill inte köpa heller... What to do, what to do...

• snaily

Telis
    Skickar över en massa GOD sömn till både dig och Televinken!

Och sen för att fortsätta prata om mig själv - firar att mitt Hb-värde ÄNTLIGEN stigit till bra nivå, för att inte säga SKYHÖGT jämfört med vad jag haft tidigare! 122 idag!! Legat runt 100 tidigare. Inte konstigt att jag känner mig spänstig som en tonåring!

Frullan
    Kan man ha bollkalle som ett yrke? *funderar på karriärbyte*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!