Välkomna till Tivoli Empatia!
Fossing - låter inget vidare!
Jag funderar allvarligt på att hålla mig till grape tonic och citrondrycker framöver.
Fossing - låter inget vidare!
Jag funderar allvarligt på att hålla mig till grape tonic och citrondrycker framöver.
BS: ja det är fantastiskt. Alla vi möter inom vården är fascinerade över hur bra operationen verkar ha gått, så det verkar ovanligt. Vi har haft sådan tur!!! Tyvärr hittade jag en historia på FL (man ska ju inte googla!) om en mamma som gjort operationen vilken gick bra och hon gick till v34 när värkar satte igång. När hon kom in till förlossningen upptäcktes det att den ena tvillingen dött i magen och den andra föddes men dog en månad senare i PSD. Huga! Varför hittade jag den historien?!
Usch jag hade en helvetesnatt, så jäkla ont i fogarna. Kunde inte hitta ngn skön ställning, vände och vred mig och vid varje vändning skär man tänder för det gör så förbaskat ont i framfogen. Det är såklart värt det, att de stannar i magen, men är som ett vrak idag. Tur man inte behöver jobba!
BS: man får vara på neo hur mkt som helst på dagarna men inte sova där (finns ingen sovplats för föräldrar). Vi kommer att vara där fulltid på dagarna båda två. Dels vill vi vara delaktiga och dels finns det ju en bebis var att hålla i (kängurumetoden). Tror inte maken skulle kunna klara av att jobba i den situationen, det kan ju hända lite dramatiska grejer innan de blir stabila. Moa får dagis fulltid medan syskonen är på neo + en månad efter att de kommit hem. Sedan kan man söka dispens för att få ha henne 20-30h/vecka på dagis pga tvillingar (här i V.Götaland gäller annars 15h/vecka när man är föräldraledig).
Ore: hur stor var lillkillen när han föddes?
Jag fick ett litet klipp och det är jag tacksam för. Det krävde 2-3 stygn och jag läkte jättefint, hade aldrig ont av det, inte ens de första dagarna.
Nenne: vad mysigt det låter att skratta ihop!
Heeeej Vänner, det var inte igår du var inne i tråden!
Idag är det FREEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAG igen!!!