Välkomna till Tivoli Empatia!
snaily: jag har som sagt Teutonias (kan du infoga länken till den här?) och jag tycker att det är väldigt smidigt att använda. Den andra som jag länkade till tycker jag ser lite klumpigare ut.
snaily: jag har som sagt Teutonias (kan du infoga länken till den här?) och jag tycker att det är väldigt smidigt att använda. Den andra som jag länkade till tycker jag ser lite klumpigare ut.
BS: en fundering - om saker verkar växa segt i er trädgård, kan det vara att det är fel sorts jordmån el läge för just de växterna?
Mina trädgårdsplaner är att ha växter som klarar sig så mkt som möjligt på egen hand; typ kaprifol och syrén och sånt. De ska helst inte angripas av för mkt odjur så man ska hålla på att behandla dem mot bladlöss och skit (dvs rosor går bort men bondsyrén passar utmärkt). De ska även vara rådjurssäkra då vi har några som traskar omkring här i skogen bakom tomten (och över altanen ibland). Och sedan tänker jag på var de ska vara; i klippskrevan, i norrläge, väldränerat el fuktigt osv. Så det tar nog ett tag innan vi har lite växter här haha...
Lappis: EAs VUL gick inte så bra i fredags, fostret för litet för den aktuella veckan Hon ska ta prog en vecka till, och så nytt VUL innan de avbryter, för säkerhets skull.
AM: oj vilken middag! Förrätten och huvudrätten låter väldigt god men jag känner mig tveksam till rosenparfaiten (Turkish Delight - uäk!). Men det var säkert godare än det lät
Själva åt vi fläskfilé i ugn (med ädelost it) och till det en sallad gjord på machésallad, mogna päron, chevre och valnötter. Dessutom lite körsbärstomater och mogen avocado som tillbehör. Jag tillät mig en pytteslatt rödvin till också. Mums! (Dessutom lite lagom LCHF )
Lappis: sötpotatisgratäng!!! Låter helt klart intressant... Måste kanske prova den där Tingas räkcocktail någon gång, folk verkar gilla den...
Vi har varit ute hela dagen idag nästan. Maken har röjt ris och stockar efter att kommunen var här och tog ner träd på sin tomt som gränsar till vår (men de röjer inte bort efter sig). Jag har suttit i solen med en kompis och så har vi korvgrillat till lunch och fikat och haft en massa grannbesök. Hur socialt som helst!
Vad är det här med MBT som jag verkar har missat? Toningskor tror jag vet vad det är men funkar det verkligen???
Ang barnförsäkring så är det så i Gbg att här försäkrar kommunen alla barn (alltsedan brandkatastrofen -98) så jag har ingen aning.
Oj vilket syftningsfel ovan men ni förstår nog...
Snorkis: oj galen fotsvett! Udda krämpa... Bra att Leffelina rör sig! För mig är det så att det är några livliga dagar och sedan vet jag att det kommer några lugnare dagar, så det går i perioder (fast jag känner ngt varje dag). Så jag brukar kunna lugna mig med att "ja men nu är det ju en lugnare period för de var ju igång så mkt igår" typ. Jag har ju moderkakan i bakvägg men jag känner inte alla rörelser heller (ser jag på UL).
AM: nu blir jag nyfiken på om jag också skulle ha gillat parfaiten!
Lappis: vi har gjort marängsviss några gånger som efterrätt när vi bjudit kompisar. Det känns lite oväntat för oftast har ingen ätit det på väldigt länge (för mig är det typ 70-tal). Vi gör då alltid egen chokladsås.
Vickan - vad kul! Vi ses!
heheh fnissar gott åt min f d kollega som skulle få ny skärm till datorn men skrek i panik "men vad händer med allt jag har på skrivbordet då?!!?!?"