Norrskensflamman skrev 2012-01-26 10:05:29 följande:
Jo visst är det så. Det är en mental process att gå igenom det där. Och den tar både kraft och energi och måste få ta tid. Och att man får vara själv, ensam med sina tankar och sitt bearbetande. Tror jag iaf.
Jag tror Blommis att när du väl är redo så kommer du ha en väl analyserad och utvärderad plan. Och det kommer bli BRA! Du är klok, driftig, kreativ, ser helheten och energisk när du brinner för nåt. En entreprenör. MEN det gäller att inte bränna sitt ljus i båda ändar. Så låt den här processen ta tid.
Även om folk runt omkring tror att du "inget gör". Du och jag och några till vet ju att du visst "gör" något! Du filar på din framtid, och det är ju verkligen något viktigt!!
TACK! Det där vad precis vad jag behövde höra!
Det är en sådan FET stress att känna att alla andra nog bara tror att man är helt hjärndöd bara för att de inte ser att något händer. Värst är det att man själv av och till dessutom undrar detsamma. Alltså om man faktiskt är rätt hjärndöd, lat och mest a waiste of space, som inte gör något av sitt liv.
Men, jag tror de flesta har en sådan här fas och del av processen och hur lång den är måste utgå från personen i fråga. Så är det ju med all rehabilitering och all förändring öht. Jag kommer inte bättre framåt för att jag försöker hoppa över något steg eller rusar iväg. Det blir bara bakslag på så vis. En sak i taget. Var sak har sin tid.