Godmorgon tjejer!
Ja Ninnis, visst är det härligt när de börjar kommunicera, helt plötsligt blir de "riktiga" människor. Det sociala samspelet med barnet är verkligen underbart. Njuuuuuuuut
Så himla bra att du kan vara hemma så pass länge
September, hoppas kollegan får hjälp. Skönt att ha kollegor som du som uppmärksammar och bryr sig.
Jag var själv på väg in i väggen för ett år sedan, och jag fick enormt stöd av mina kollegor och chefer. Dessvärre noll stöd från min man. Istället valde han att vara otrogen och slå sönder våra liv. Men, nu så här i efterhand så är jag glad att han visade sitt rätta jag. Det gör att jag idag vet att det här är rätt... Vi ska inte leva ihop mer.
BS: 23/12 flyttar han.
Blommis: Nej, han klev inte bara in sådär direkt. Han har flickorna i veckan. Men han hade någon som skulle komma och kolla på bilen han ska sälja. De skulle komma till min adress, eftersom exet har sommardäcken och lite annat som hör till bilen i mitt garage. Han frågade om jag kunde hänga ut nyckeln så han tog sig in i garaget och kunde fixa lite direkt efter jobbet, eftersom de skull komma redan vid 17.
Jag gick med på det och sa att jag kan ge barnen mat och föra dem till kören medan han tar hand om sina bilspekulanter.
Sen ringde han och frågade om det var okej att gå in i huset med barnen tills jag kom hem (de hann dit före mig). Ja, vad ska jag säga? Att barnen får gå in i huset men inte pappa...? Nej, det ville jag inte inför barnen. Så jag sa ja. Så han var inne i huset när jag kom. Jag började göra mat åt barnen. Han attackerade mig direkt och sa att han visste att jag haft nån karl där, att han sett en främmande bil där osv osv. Sen började han fråga ut barnen och lilla K sa ju att Jo, XX har varit här. Två gånger. Han är snäll. Men du är ändå bäst pappa. Och så var cirkusen igång. Jag försökte lugna honom och bad honom åka iväg och ta en kaffe hos en kompis tills bilköparen dök upp, jag bönade o bad att han skulle låta barnen äta ifred och att vi inte skulle ta detta inför barnen. Jag försökte få honom att v i skulle gå i ett annat rum och prata, ja jag försökte med allt, men då hade proppskåpet redan brunnit för honom
Ironiskt nog ringde dessutom bilspekulanten och sa att han inte kommer för han har köpt en annan bil
Jodå, barnen fick minsann höra att mamma är lösaktig som drar in karlar i HANS hus. Att om han får tag i honom så ska han slita huvet av honom. Att jag inte håller mitt ord, jag skulle ju inte ta in en karl i huset på ett år. Ja... hm, det kanske jag sagt nån gång, med det menade jag förstås inte bokstavligen att en karl inte ska få gå över tröskeln, utan mer att bo IHOP stadigt kommer jag inte göra närmaste året, utan jag vill bo ensam och se hur det går, och ta det lugnt med alltihop så man ser att det verklgen är rätt. Läka ihop själv tillsammans med barnen. Osv osv osv.
Så nu hamnade barnen i en lojalitetskris... Pappa blir ledsen för att XX har varit hos mamma....
Vi pratade igår jag och musikern och vi kom fram till att vi ligger lågt med vidare träffar inför barnen tills jag ser att de är redo för det. Måste kolla av hur de uppfattad det som hände igår och hur de mår inuti av det.
För jag vet att de tyckte om musikern och jag tror att när pappa lugnat sig och t om lämnat landet, så kommer de vilja träffa honom igen.
T som är lite större är jag nästan säker på att hon förstår att pappa beter sig konstigt och att hon tycker det är jobbigt.