BrudSommar2006 skrev 2011-11-11 11:28:33 följande:
Flamman, en dag till har gått, ha en riktigt mysig helg med tjejerna!
Gulle dig! Tack
Samma önskar jag dig o de dina.
Jo dagen igår gick undan. Mycket på jobbet. Sen handla inför tösernas ankomst, käka själv och sen iväg på ett mycket givande körrep. Äntligen har vi fått förstärkning i tenor o basstämmorna. Vi var 55 pers som sjöng så fönsterrutorna skallrade. Vi tränade inför konsert med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp. Och så drog vi igenom Hallelujakören ett varv. Helt utan noter. Och det gick över förväntan!! Sen hem till musikern som själv inte var hemma. Han repar inför sin föreställning så vi har båda rätt fullt upp just nu. Men så skönt att bara landa i samma soffa. Gå ner i varv. Prata lite. Kramas lite. Och så gå och sova tillsamman. Sova (jag blöder ju). Att somna o vakna tillsammans är underskattat. Som han själv sa: "Det är typ det bästa... allt annat är bara bonus".
Vi verkar uppskatta väldigt mycket samma saker.
Och det här med att gå och sova olika tider, en är morgonpigg, en är nattuggla.
Exet är en nattuggla. Jag är kvällstrött. Han blev sur för att jag gick och sova tidigt. Jag bad honom flera gånger att komma o lägga sig med mig och mysa, så kunde han fortsätta se sina våldsfilmer sen när jag somnat. Men nej, han tyckte jag var en gammal kärring som ville gå o sova kl 22, och så ville han inte missa filmen. Han tyckte jag kunde sitta uppe och sitta bredvid honom när han kollade film. Eller åtminstone ligga redo och vänta på honom när han kom och lade sig kl. 1 på natten. När man ska stiga upp kl 5:30.
Det var en stor källa till irritation mellan oss. Vi förlorade den där närheten som det innebär att gå och lägga sig tillsammans. Och därmed blev min lust mindre och han blev än mer frustrerad.
Man får inte underskatta det där med att ligga och bara hålla om varandra.