I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Flamman Jag har inga ord, varam kramar till dig och barnen. Lyssna på Blomman !
Flamman Jag har inga ord, varam kramar till dig och barnen. Lyssna på Blomman !
för dom som inte har fb så ligger ett nytt kort på 6månadersbebisen i en 3 månaders kropp i galleriet
Jag är helt slut, Panzers äldsta syrra med barn har varit här och varje gång jag träffar dem så känner jag att nä det blir nog inga fler barnförsök!
Dom är bortskämda, störiga, oförsiktiga och otroligt bortskämda( ja det behöver sägas 2ggr). Inte barnens fel, jag vet men det gör dem inte mindre skitjobbiga! Naturligtvis var inte Panzer hemma, honom har de iaf lite respekt för!
Hejhopp!
Besöken på sjukhuset gick bra, sjukgymnasten var jätteimponerad av henens framsteg, hon hade tom en liten tår i ögat
Nya dietisten var också bra.
Idag har Panzer poker/fotbollskväll till min stora förtjusning, Elise och jag ska ta en promenad i solskenet och njuta av att det snart är vår!
Fru E; Hanna Widell som var med och skrev På Smällen( som för övrigt är väldigt läsbar), hade så mkt spottings att hon höll på att bli galen, då fick hon rådet att köpa rosa toapapper och ut kom en frisk liten tjej
Bruttan: Gulliga M, mmm borde baka tunnbröd ngn dag.
Ninnis: minis etta är underbart fint!
Fru Sy: hur är det idag?
Muggles: det är så häftigt att det gått så lång tid sen op och att vi fått följa dig, ada och beda Vet du om det är en eller tvåäggs? Jag kanske missat den infon?
Hejsvejs!
Kikar in en snabbis för att tala om att det ligger en sprillans ny bild på världens finaste Elise i galleriet. Jag har tagit "poserade" bilder i dag till mormor och farmors påskpresenter
Notera ögonfransarna som går ända upp till ögonbrynen
Börjar med att skicka herr och fru E varma kramar, det var ju inte så här det skulle bli. Jag är så otroligt ledsen för er skull, fast det låter ju bara fjuttigt, men så är det iaf!
Stort varmt hejdundrande grattis till Herr och Fru Sy och välkommen till världen lille Orvar, du är så efterlängtad! Hoppas att förlossningen gick bra och ser framemot en liten berättelse om den senare!
Undra vad Orvar får för namn?
Hvidis jag säger som lanovia*: hur känns det? Det är så spännande, en liten Elvis
Ninnis: härligt med långledigt!
Leksi: Elise och jag har röstat på gulliga A
Bruttan: grattis i efterskott, surt med feber dock
Andbeyond: Mary är ljuvlig
Här är det bra, för det mesta. Lite kinkig skvätt, fast det är jag bara glad över. Det betyder ju att hon har lite go i sig, att hon är som "alla" andra bebisar, jag gillar gnäll
Den 3e maj är det hormonstart, ser verkligen framemot det I lördags drog Elise ut sonden själv så vi lät det vara och sedan dess har hon ätit mer eller mindre hela mål mat. Vi ska byta till en energirikare ersättning som heter Infantrini, den ger 30% mer energi per ml än ex semper och nan. Vilket betyder att vi kan gå ner i volym men ändå behålla själva energiintaget, ex Elise äter 155mlx5 semper lemolac i dagsläget. Men det räcker med ca 100ml infantrini+ 20 ml lemolac för att få samma energimängd. 120ml orkar hon nästan jämt äta, och de mål vi "vet'2 är svåra då kan vi köra 100ml "ren" infantrini. 100ml får vi alltid i henne.
Så då behöver hon inte ha sonden nå mer. Jag försökte sätta den i dag, men dels slog hon efter mig och ylade som om jag försökte mörda henne och dels så drog hon ut sonden igen på typ 1min
Det gör ju inget att hon gråter( mer än att det skär i hjärtat) men det är lättare att sätta den fel om hon vrålar för kung och fosterland, och dessutom åker den ju ur snabbt som ögat och det är inte bra att sätta den hela tiden. Ergo, tjockismat till mullulla och ingen sond= jätteglada föräldrar
Vi ser en väldigt stor förändring hos henne, hon är otroligt mkt starkare i nacken och det är inte alls långt borta att hon håller huvudet helt utan stöd, hon är vaken väldigt mkt mer sen så har hon även genska hett temperament och gillar inte alls att sysselsätta sig själv. Helst ska jag sitta och titta på henne hela tiden, leka och sjunga Vi kallar henne Nermal, ni vet Gustafs lille nemesis Hej jag är Nermal världens gulligaste kattunge... Elise är mer så här; Hej jag heter Elise och alla säger alltid att jag är sötst i världen och alla tittar på mig, så varför tittar ni inte på mig? Kom igen jag är ju världens bästa bebis, mittpunkten i allas liv, titta på mig