• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Åh, nu vet jag ju vad jag skulle köpt! Ett par byxor med bil/grävmaskin på från Fru Sy. Typiskt, varför har jag inte kommit på det tidigare.... Jaja, det blir lite väl tight nu, så jag får leta reda på ngt annat..

• Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-09-01 11:12:07 följande:
    Jag har precis varit ute och gått 1,5 timme med tjejen som jag köpte min bärsjal av på Tradera. Hon visade sig ju bo i "grannbyn" och är mammaledig med sin yngste son. Supertrevlig tjej och vi hade massor gemensamt.
    Åh, vad skoj! Hoppas jag hittar lite vettiga mammor här i närheten som också är mammalediga. De jag känner till bor ju i Malmö, utanför Malmö och i Växjö! Ja, för att inte tala om de som bor en bra bit norröver!
  • Fru Bygg
    start september skrev 2011-09-01 08:39:37 följande:
    Vad skönt Fru Bygg med ordentlig undersökning och svar!

Hej Villemoa och Ninnis! Japp, på måndag är BF. Jag är ju ganska nojig eftersom jag både tar blodförtunnande sprutor och det är ett lite mindre barn än mitt förra, men det ser bra ut enligt ett UL igår. Helst skulle jag vilja slippa igångsättning, sist gick gick jag över 12 dagar och det är lite onödigt nu tycker de. Så gärna lite spontanförlossning skulle vara välkommet de närmaste 10 dagarna! 

Hvidis, har ingen erfarenhet av den vagnen dessvärre. Vi har köpt en Bugaboo Donkey, men ju ännu inte fått börja använda den....

Och Ninnis, du har fått mycket bra tips om Minis ätande. jag känner igen en hel del också.  Försök ta dig ut (måste du väl med vovven), då orkar man alltid mer.  

Kram och smyger ut igen...
    Oj, spännande med BF på måndag. Hoppas det kommer igång snart och att allt går bra med förlossningen!

Jag är bara i vecka 37+1, men går och längtar tills det sätter igång. Kan inte komma ihåg att jag var såhär trött och hade så ont med E i slutet..
  • Fru Bygg
    Fru sy skrev 2011-09-01 09:21:13 följande:
    Tack för att du frågar. Allt är kanon, men vi har fullt upp. Inte med Orvar kanske, han fortsätter att "sköta sig"  Men han och jag har varit på lite utflykter... På två veckor har vi varit i Karlskrona och Göteborg och till helgen åker vi till Stockholm. Mellan detta har vi hunnit med fikastunder och shopping med kompisar och sen första föräldragruppträffen igår, där det stod babymassage på schemat. Så mysigt! Sen försöker jag hinna sy en del oxå för är höstmarknad här om 1 månad som jag ska vara med på. Sen har vi påbörjat renoveringsplanera här, så det är snickare, elektriker ect som springer här om dagarna...  Jag trivs så bra att vara hemma, det är så mysigt!!

Jag är inne här och läser men har inte hunnit kommentera.
    Oj, du är inte lite produktiv om dagarna. Är rädd att jag inte kommer att ha tid att göra en fjärdedel av vad du hinner med när bebisen kommer.
  • Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-08-31 18:13:06 följande:
    Klantiga, klantiga jag!
    Det har nog hänt oss alla! Jag tänkte inte ens på det när jag läste inlägget!
  • Fru Bygg
    Snorkfröken77 skrev 2011-08-31 18:14:27 följande:
    Fru Bygg - Härligt! Hoppas allt känns bra nu. *kram*

Ninnis - Leffelina föddes i v37+2. Det var så länge jag stod ut och läkaren sa ok Mini var verkligen punktlig! Jag är glad att jag inte gick till 40+0 då hade Leffelina varit stooor...

*vinkar till alla trevliga människor här inne*
    Det känns mycket bättre nu! Tack för din omtanke, det värmer verkligen!
    Blir så glad av att se dig skriva om Leffelina, förstår inte hur du orkade stå ut tills v. 37+2 efter vad du gått igenom. Men nu har ni ju en liten go tjej att ta hand om!
  • Fru Bygg

Oj, nu är det jag som spammar, det var inte igår!

• Fru Bygg
    Hvidbrud skrev 2011-09-01 10:20:24 följande:
    När jag går in på din sida från mobilen, ligger bilderna för så att jag inte kan klicka på menyerna sär uppe. (jag kan se dem som hastigast när sidan läses in) Nä, bt finns inte smidigare. Än så länge. Det har varit snack om det i några trådar, men inget händer.
    Så tråkigt, tänk om det varit smidigare i mobilen, då hade man kunnat hänga med här lite bättre. Jag går ofta in och läser från mobilen, men om jag ska skriva så är det lättare att starta datorn tycker jag.
  • Fru Bygg

Ninnnis, så supersöta du och Mini är! Åh, vad skoj det hade varit att träffa er. Får ta en träff sen när Pricken har tittat ut. Då får ju Fru Sy också kommer ner, så vi får träffa Orvar! (och givetvis Hvidis och J).

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård