• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Lanovia, svärföräldrarna ja. Där är det nu samma problem som det var när E var liten. De vågar/vill inte passa N när hon är så liten. Tror att E var över året innan de passade henne. Mina föräldrar ställer mer än gärna upp, men de bor tre timmar bort. Pratade med mamma imorse och vet att hon hade kommit med en gång om jag bett henne.

• Fru Bygg

Lanovia, tack gumman för att du erbjuder dig att passa barnen om vi bott närmare varandra. Dock så är det jag som skulle ha passat din E istället, så du får vila lite. Du måste ta hand om dig, vännen! Tack för att du gillar namnet som vi valt på lillprinsessan! Har ni några förslag på er lille?

• Fru Bygg

Satt och åt lunch med en god väninna idag och beklagade mig över bristen på sömn. Kom på mig själv med att jag borde inte klaga. Har ju allt man kan önska sig, båda mina underbara döttrar är friska och mår bra. Jag har ju förmånen att vara mamma till världens goaste och finaste små tjejer ( ja, förutom alla andra fina tjejer i tråden!).

• Fru Bygg

Fru E, jobbigt med makens sena kvällar! Hoppas det lugnar ner sig snart! Skånedejt, när var hur?

• Fru Bygg

Muggles, åh vad jag lider med dig. Förstår precis hur du känner, man går under när man sover för lite. Jag har fått lite mer sömn nu i helgen, men innan dess har jag inte varit mig själv. Jag märker hur kroppen ger efter mer och mer och jag har inget tålamod med barnen. I helgen tog maken nästan hela nätterna och jag kunde sova en hel del om dagarna. Se nu till att prata med BVC och få lite hjälp! Jag tänker på dig och önskar att jag kunde göra ngt för att hjälpa dig! *kramar om*

• Fru Bygg

Varför testar E mitt tålamod hela kvällen? Ser hon att mamma redan är nära ett nervsammanbrott?

• Fru Bygg

Håller tummarna för att vi alla får en bra natt!

• Fru Bygg

September, välkommen till vår tråd! Ja, det blev ersättning. Jag har slutat helt att amma nu och det har gett längre sovstunder. Tidigare var det att hon inte ville sova. Nu är det magen som strular om kvällarna.

• Fru Bygg

Hej alla!
    Jag har inte alls tid att titta in här om dagarna längre. När maken är hemma (helgerna) så är det sova som gäller så mycket som möjligt utöver att umgås med våra tjejer.
    Annars så är det underbart att vara mammaledig, tycker jag. Jag är mycket mer avslappnad och lugn denna gången och är riktigt lycklig av att bara vara mamma just nu och ta hand om Nova. Tyvärr så kunde hon ju vara lite mindre stimmig om dagarna. Just nu gillar hon inte alls att vara själv och sova eller sitta i babysittern. Jaja, hon sover betydligt bättre om nätterna nu. Det är ofta två långa (3-4 timmars) pass som hon sover. Nu ska vi bara få rätt på sömnen för våra stora tjej också. Vi har ju skippar hennes rutiner lite för att vi alla ska kunna få så mkt sömn som möjligt, men nu ska vi vara duktiga igen.
    Jag är fortfarande helt slut, fast att man får sova lite mer. Men det kanske inte är så konstigt när man ligger så många timmar minus på sömnkontot!

Hoppas tvillingarnas sömn har blivit lite bättre, Muggles. Jag lider med dig och vet precis hur du känner dig!

• Fru Bygg

Fru E, håller alla tummar som jag kan för er just nu! Denna gången kommer det att gå vägen!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård