• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

ingenjörsbruden skrev 2011-10-27 11:17:42 följande:
    VA?! ska ni flytta igen!?!
    Bil är lyxigt........men roligt med löfte om att få köpa en ny nästa år.
    Härligt att slippa gravidkläderna!
    Ja, hela fem meter!
    De bygger ett supercoolt trevåningsradhus mitt emot vår lägenhet (också hyresrätt, samma fastighetsbolag). Vi kommer att ha en ingång och hall längst ner och sedan har vi de två översta våningarna med en stor takterass på tredje våning. Under oss på bottenplan finns en tvåa med gräsmatta.
    Den ligger verkligen precis utanför vår lägenhet, så det blir inte långt att flytta. Inflyttning i slutet av januari när de är färdigbyggda (det är mitt jobb som bygger dem, så vi kan gå in och tjuvtitta hur mycket vi vill, praktiskt! ).
    Detta är en fyra på 106 kvm, lite större än vår trea på 76 just nu.
  • Fru Bygg

Ingis, är fikan hos dig på fredagen (4 nov)? Är du ledig då, eller det är kanske alla?

• Fru Bygg

Lanovia, det är isåfall 24-25 nov. Maken ska ut och äta med jobbet på kvällen och det är väl det främst som gör att jag tvekar. Klarar jag att natta och ta hand om två småbarn på hotellrummet? Hade det vara varit E så är det ju lugnt, men nu har vi N också som är strulig med sömnen.
    Men det väger ju upp att få träffa dig och E och lilla magen!
    Ska be maken kolla upp exakt vad det innebär med jobbet!
    När hade du BF? Kom E tidigare eller senare? Förlåt att jag inte kommer ihåg!!

• Fru Bygg

Typiskt! Va ute en sväng ikväll och skulle shoppa lite. Glad i hågen åkte jag iväg och när jag väl kom in i provrummet så blev jag så besviken. Ser ju så tjock ut i alla kläder, man kan ju tro att jag fortfarande är gravid. Riktigt deppigt! Det värsta är att jag kände mig smalare för ett par veckor sen. Det är ju skit att man blir tjockare av för lite sömn! Räcker det inte med att man är helt slut och yr av sömnbrist? *deppig*

• Fru Bygg
    muggles skrev 2011-10-28 09:44:25 följande:
    Heloise: receptet sparat - ska def testa, tycker det låter jättegott! Och skippar jag bara rotgrönsakerna för egen del så blir det enl min "diet" som maken kallar det (kör lite lchf light).

Fru Bygg: jag känner också av att vikten ökar ngt när man sover dåligt. Men just den biten går ju över... Jag blir så förbaskat sötsugen också när jag sover dåligt, speciellt på kvällen. Igår var jag och tränade spinning medel i 60 min och svettades som en gris. Sedan när jag kom hem tog jag en pizzabit ur frysen (hemmagjord, ingen Billys iofs) och en folköl. Och efter det sa jag till maken när vi tittade på Robinson "äh jag går all in!" och hämtade godisskålen och sopade rent den också. Plus minus noll? El bara plus?
    Jo, det känner jag också igen. Sockersuget. Jag är superdålig på att vara nyttig om kvällarna. Jag vill gärna äta godis, läsk eller framför allt kakor. Det brukar alltid vara jag som tar initivet och maken säger aldrig nej, så det har blivit en del onyttigt om kvällarna. Jag vet att jag måste ta mig i kragen, men det är svårt när man är så trött. Då är ju bara prion att fungera och det snabba sockret hjälper för stunden.
    Vi får stötta varandra, du och jag i vår kamp mot sömnbrist och sockersug!
  • Fru Bygg
    Fru E skrev 2011-10-28 08:45:38 följande:
    Fru Bygg-gött att ha så nära att flytta även om allt måste packas ner! Hur var det funderar ni på hus?
    Nej, vi funderar inte på hus just nu. Vi köpte ju sommarstuga förra året och där har vi stor tomt, 1000 kvm och det räcker för oss. Sen håller vi ju på att renovera den och kommer ju inte vara klara förrän om ett eller två år, så det går en hel del tid och pengar på det. Därför är det extra skönt att ha en hyresrätt att bo i så man slipper tänka på alla oförutsedda kostnader här iallafall. Nu är ju lägenheten/radhuset nybyggt och det är nog ett måste för oss. Tror inte vi hade varit nöjda med att bo i en hyresrätt annars, eftersom vi båda är i byggbranschen och gillar att renovera och bygga.
    Men som sagt, just nu har vi fullt upp med sommarstugan och att njuta av våra två småtjejer. Sen får vi se om hus kommer längre fram i framtiden, det vet man aldrig!
  • Fru Bygg
    Heloise skrev 2011-10-28 09:53:35 följande:
    Fast jag som alltid varit en som föredrar sex på natt/sen kväll, har förvndlats till en kl 18 sex-människa, för då lurar Elise en sväng på maten Man måste ta de tillfällen som ge, och precis som att prioritera träning så tror jag att det är viktigt att prioritera sex. Nu är väl inte sex det absolut viktigaste, men ärligt talat så mår man ju väldigt bra efter bra sex. Jag kan liksom känna all oro och ångest över pws, suddas ut och vara borta ett tag. För en liten stund är det bara jag och Panzer inte mamma och pappa Elise. Det tror jag är viktigt ibland!

Oj nu låter ajg helt sexgalen haha

Det bästa med att försöka bli gravid tycker jag är att man "måste" ha sex, för mig väcks lusten av att ha mkt sex.
    Jag vill osså!!!!
    Ha sex alltså!!
    Här har det varit torka ett bra tag, då suget inte alls fanns där i slutet av gravideten eftersom jag mådde så dåligt. Nu har jag velat ha sex sedan en vecka efter födsel (har mått oförskämt bra). Det kändes knappt efter ett par dagar att jag fött barn. Jag har blött väldigt lite, så jag har hoppats på att vi skulle kunna mysa lite snabbt efter förlossningen, men tyvärr har avslaget inte slutat helt. Det har varit superlite nu i flera veckor, men det slutar aldrig. Pratade med BVC förra veckan om man kunde tjuvstarta ändå, men hon rekommenderade att vi väntade lite..
    Sen är ju en annan sak tiden. N sover ju inte något själv på kvällen när E sover, så enda tiden då ingen av oss har ett barn i famnen är mitt i natten. Och då vill jag ju sova eftersom man är supertrött av all sömnbrist. Jaja, det kommer väl snart. Vi får se detta som ett enda långt långt förspel!!!!
  • Fru Bygg

Oj, nu är det jag som låter sextokig!!!! Drömmer

• Fru Bygg

Håller tummarna så de är blå, Fru E. Dum fråga kanske, när får du besked om att humle och dumle sitter precis när de ska! För de gör de, det är jag säker på!

• Fru Bygg

Sitter och syr en adventskalender till småtjejerna. Fick den julen 2009 för att sy klart den på ett år tills julen 2010. Det blev inte alls så, då var bara ena benet på tomten klar. Nu sitter jag här med bara en månad kvar tills december och kämpar med resten. Undra om jag hinner klart? Sen är det ju superskoj att sy, så jag ska inte klaga, det är bara så ont om tid.
    Gäller att passa på när den lilla sover...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård