Heloise skrev 2011-10-28 09:53:35 följande:
Fast jag som alltid varit en som föredrar sex på natt/sen kväll, har förvndlats till en kl 18 sex-människa, för då lurar Elise en sväng på maten
Man måste ta de tillfällen som ge, och precis som att prioritera träning så tror jag att det är viktigt att prioritera sex. Nu är väl inte sex det absolut viktigaste, men ärligt talat så mår man ju väldigt bra efter bra sex. Jag kan liksom känna all oro och ångest över pws, suddas ut och vara borta ett tag. För en liten stund är det bara jag och Panzer inte mamma och pappa Elise. Det tror jag är viktigt ibland!
Oj nu låter ajg helt sexgalen haha
Det bästa med att försöka bli gravid tycker jag är att man "måste" ha sex, för mig väcks lusten av att ha mkt sex.
Jag vill osså!!!!
Ha sex alltså!!
Här har det varit torka ett bra tag, då suget inte alls fanns där i slutet av gravideten eftersom jag mådde så dåligt. Nu har jag velat ha sex sedan en vecka efter födsel (har mått oförskämt bra). Det kändes knappt efter ett par dagar att jag fött barn. Jag har blött väldigt lite, så jag har hoppats på att vi skulle kunna mysa lite snabbt efter förlossningen, men tyvärr har avslaget inte slutat helt. Det har varit superlite nu i flera veckor, men det slutar aldrig. Pratade med BVC förra veckan om man kunde tjuvstarta ändå, men hon rekommenderade att vi väntade lite..
Sen är ju en annan sak tiden. N sover ju inte något själv på kvällen när E sover, så enda tiden då ingen av oss har ett barn i famnen är mitt i natten. Och då vill jag ju sova eftersom man är supertrött av all sömnbrist. Jaja, det kommer väl snart. Vi får se detta som ett enda långt långt förspel!!!!