• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Nu är jag tillbaka hemma från tandläkaren. Det gick bara bra och jag slapp laga några hål.
    Jag har haft en urdålig tandläkare som barn och har varit rädd för tandläkaren hela tiden när jag var liten. Nu är det dock inte så farligt, men gillar det inte. Vet inte varför, men tycker det gör så ont när de bökar runt i munnen.
    Tack för handhållningen, ni är bäst!

• Fru Bygg

Ingis, E tål inte nötter och mandel. Ställer jag till det nu? Jag kan köpa med ngn kaka till henne.

• Fru Bygg
    Fru sy skrev 2011-11-02 21:44:06 följande:
    Ibland känns det som vi bosatte oss i fel stad. Hade ju varit så mysigt att bo nämre er så man kunde träffas lite lättare! Tack för korten förresten, var roligt att se!
    Ja, ja, ja! Kom och bo i Helsingborg! Tänk va roligt!
  • Fru Bygg
    Norrskensflamman skrev 2011-11-03 10:37:19 följande:
    Hörrududu!! Faktiskt så har faktiskt MIN dialekt, varit utsedd till Sveriges sexigaste också!! Så det så
    Svårt att tro, men så är det... Hahahahaaaaaaaaa.
    Ja, inte är det skånskan iallafall! Tycker det är jobbigt när folk säger att jag pratar skånska. Det gillar jag inte. Men E är supersöt som pratar riktig skånska!
  • Fru Bygg

Dialekter är jätteskoj! Det är lite konstigt att skånska kan låta så olika i ett så pass litet landskap!

• Fru Bygg

Lanovia, det ser ut som om vi kommer till Gbg den 24-25. Maken måste bara kolla upp hotellrum, så vi kan bo alla där. Tyvärr är han mer glömsk än en.... (ja, vad är mest glömskt). Jag tjatar på honom varje dag, men han kommer inte ihåg det ändå.
    Isåfall hade det nog blivit en liten träff på fredagen alternativt senare på torsdagseftermiddagen. Det kanske passar bättre iofs. Maken ska vara i Gbg senast fyra, så vi kommer nog kanske redan vid tre-halv fyra.

Förresten, vet du när On stage brukar sluta?

• Fru Bygg

Javisst ja, Fru Sy... Vi flyttade över E i eget rum när hon var ett halvår. Jag stördes också jättemycket utav henne när hon stimmade (fast att hon sov). Det var inga problem alls och man hör ju dem lika bra om de vaknar och är ledsna eller vill ha mat.

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-11-03 10:58:16 följande:
    Oh Hurra hurra hurra! NÄr det passar bäst att ses kan vi ju se på, kanske är säkrast med torsdag, så inte bebis får för sig att titta ut på natten till fredag. Maken tror att den kommer komma 24-25 någon gång.

Ringde precis och frågade honom, han tror det brukar hålla på till typ 23 (ev 24). Fast jag tror han brukar komma hem runt 24, det innebär alltså att det slutar runt 23 isåfall.
    Ojdå, jag då får vi se till att ta torsdagen.
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-11-03 11:01:57 följande:
    Fru Bygg föresten om du är själv på fredag också är det ju inget som hindrar att vi ses då också.
    Jag gillar hur du tänker!
    Ska se om maken inte kan ta lite ledig då också, så vi kan mysa och strosa på stan, men det kan vi ju se.
  • Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-11-02 18:03:08 följande:
    Tack själv! Mini verkar förresten trivas utan spädbarnsinlägget så jag tvättar det och tar med på fredag
    Åh, vad snällt! Jag har i princip redan övertalat maken om att köpa selen. Tyvärr så fanns det inga bra begagnade på varken Tradera eller blocket, så det blir nog en ny.
    Ska du ha med selen på fredag också? Kanske kan få testa hur N gillar att sitta i den?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård