• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Oj, nu såg jag att E är hemma tis och tors. Är det tråkigt för henne om det bara kommer bebisar då? Vet inte om jag vågar köra själv med både E och N, så jag får nog ha E på dagis.
    Ska vi se längre framöver, eller vad tror du?
  • Fru Bygg

Ninnnis, jag tror inte att Hvidis kunde på onsdagen. Det gör absolut inget att E är hemma, bara roligt att träffa henne och er! Då kör vi på torsdag nästa vecka!

• Fru Bygg
    Hvidbrud skrev 2011-12-09 08:58:40 följande:
    Baaaajs!!! Hurra! (örk)
    JIPPIE!!!!!
    Underbart J!!!Skrattande
  • Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-12-08 16:26:33 följande:
    Tack så mycket för idag, Hvidis och Fru Bygg! Så himla trevligt att fika, prata och leka med de små gullungarna. Hvidis, jag fick byta inte mindre än tre blöjor vid samma tillfälle nu i eftermiddag, jag hoppas det smittar av sig på J!
    Tack själv vännen! Det var superskoj att träffa er och era godingar! Det var PRECIS vad jag behövde!
    Ser fram emot barnvagnsbio sen i januari!
  • Fru Bygg

Tittar in lite snabbt  bara för att önska er alla ett gott nytt år!
    Julen och nyår har varit lugna och toppen här också. Jul firade vi med min familj i Blekinge och sedan var vi hos svärföräldrarna igår och firade nyår. Allt var lugnt och mycket trevligt!

Nu ska jag försöka titta in till er lite oftare. Saknar ju att "prata" med er alla goa!
    Många kramar till er alla!

• Fru Bygg

Grattis (lite sent) på födelsedagen Blommis!

• Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2012-01-08 00:37:09 följande:
    Här ammades det för sista gången i torsdags eftermiddag (en amning efter förra inlägget) och det känns helt ok. Hellre passa på nu när han väljer det själv än att ha en jobbigt avvänjning senare. Under nyårshelgen var han totalt ointressad av att amma en förmiddag, istället bet han mig i bröstvårtan när jag försökte amma (gjorde skitont med hans lilla tand!), flinade och åt sedan en hel portion gröt istället. Då kände jag att det kanske började bli dags att sluta

Idag har jag utnyttjat min nyvunna frihet med att ta ett långt bad med ett glas vin medan maken matade och nattade Mini, och inatt är tanken att jag ska få sova en hel natt inklusive sovmorgon för första gången sedan Mini kom. Jag lär förmodligen vakna av Mini även om maken tar honom, men ändå. Jag ska nog gå och lägga mig i gästrummet med öronproppar. Godnatt alla fina!
    Oj, lilla Mini har blivit en stor och duktig kille! Låter underbart med en hel natts sömn och sovmorgon.
    Hoppas du lyckas sova ordentligt!
  • Fru Bygg

Nu är det snart ett år sedan vi fick ett plus på stickan och fick reda på att lilla N skulle komma till oss.
    Jag älskar mina två små tjejer över allt annat och jag njuter av att vara hemma med N.
    Men nätterna.... Puh.... Det känns som om jag går runt i en dimma om dagarna. Jag har fått de mest fantastiska tjejerna (partisk eller?), men sova kan de inte...
    Nova är stimmig om kvällarna och kommer inte till ro i sin säng förrän vid tio-elva. Det ser lite olika ut från vecka till vecka, men just nu så är hon uppe med oss till åtta, halv nio då somnar hon i sin säng och sover en halvtimme. Sen får hon lite mat i ett mörkt rum och somnar om i vår famn (går inte att somna om i sängen). Sen sover hon i vår famn ca en timme innan det går att lägga ner henne i sin säng  och hon sover vidare. Sen sover hon väl ok om nätterna. Hon vaknar oftast en gång (ibland två) och får mat och somnar om med en gång. Sen sover hon till åtta på morgonen. Nu har jag visserligen bara E att jämföra med (som inte sover bra), men nattsömnen kan man väl inte klaga på med N. Det är kvällarna som är de jobbiga med henne. Sen sover hon ju inte mycket om dagarna. Hon sover kanske 3-4 gånger en halvtimme.Vi lägger ner henne i sin säng och hon somnar själv (om hon är trött), men sover aldrig mer än en halvtimme. Så jag har inte möjlighet att sova om dagarna.
    E somnar jätteduktigt om kvällarna, men vaknar 5-6 gånger VARJE natt och ropar på oss. Vi har vant henne av med vällingen som hon alltid åt på natten, men hon fortsätter att vakna ett par gånger. Hon vill inget speciellt och somnar om direkt när man varit inne hos henne. Det känns inte som om hon har mardrömmar, så jag vet inte riktigt varför hon vaknar.
    Dessa två tjejerna gör att man inte sover så mycket varje natt och jag är helt slut om dagarna. Det är om helgerna som jag har en chans att sova lite om dagarna när maken är hemma.

Nu vill jag inte klaga för jag är som sagt lyckligast i världen med mina två små tjejer, men jag önskar bara att de kunde sova lite om nätterna. Maken hjälper till mer om nätterna än han borde, men det blir väldigt hackig sömn ändå...

Förlåt för ett riktigt egoinlägg.

• Fru Bygg

Hvidis, det är väl ingen barnvagnsbio på onsdag?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård