I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Ninnis; så bra att Daa hittade sitt bälte, för jag har inte hittat mitt nämligen...
Tinker; jag var nyligen och gjorde det där cellprovet och det var hemskt. Jag har blivit betydligt mer skör och känslig "där inne" än vad jag var förut. Efter all skit jag varit med om så har jag dessutom mer gynekologskräck än tandläkarskräck
Har varit en sväng på akuten med T. De ringde från skolan och en kille hade lyft upp henne (med greppet långt nere på benen) så hon ramlade mot en bänk och slog i nacken i bänkhörnet. Hon föll framåt men hann vrida till sig, så att smällen tog på sidan om nacken istf i struphuvudet... Läkarna bedömde att det var en muskel i nacken som fått en rejäl smäll, ingen kota. Hon fick Alvedon och har en bula som gör ont, men hon ville själv tillbaka till skolan.
Hela hösten har hon klagat på att killarna i klassen terroriserar henne; sliter och drar i henne, håller fast henne, i början av veckan kastade de isbitar på henne, varav en träffade henne hårt i bakhuvudet.
Hon säger själv att hon bett läraren prata med pojkarnas föräldrar men att h*n säger bara att "de måste få en till chans". Det är visst väldigt stökigt på lektionerna också.
Jag tog upp det här med läraren när jag hämtade T, men fick mest till svar att "pojkarna är så förtjusta i de här flickorna..." och "de förstår inte riktigt hur hårdhänta de är..." osv.
Jag vet inte, men jag börjar bli trött på dessa ursäkter om att killarna är förtjusta i flickorna och inte vet hur dom ska visa det. Som att det är en ursäkt för att de är våldsamma och hårdhänta samt terroriserar dem? Eller att "pojkar måste få vara pojkar, de har hårdhäntare lekar" Men om de som är med och leker (eller inte vill vara med och leka) faktiskt säger NEJ, det räcker. Jag VILL INTE!!! Ska man inte respektera det då? Även om man är pojke och är "förtjust" i t ex tjejen som blir utsatt???
Jag vet att min T är ganska tuff och säkert är med på endel av lekarna själv av egen fri vilja. Jag vet också att hon är ganska "tålig" och att vågar säga ifrån på skarpen och säga NEJ när det verkligen går för långt. Så det undgår knappast inblandade barn om hon får ont eller inte vill vara med längre.
Äh, jag vet inte om jag bara är extra trött eller känslig just nu, men jag känner att jag är jävligt irriterad på att var och varannan dag så är det incidenter, slag, blåmärken, rivmärken, och t o m en tjej som kommer hem arg och ledsen för att hon inte hört vad läraren sagt hela lektionen om kondens, pga att pojkarna sprungit omkring och väsnats i klassrummet. Herregud, de går bara i TREAN, vart ska detta sluta?!
Suck.
Nä, skönt det är fredag. Nu laddar vi inför konsert med Magnus Carlsson, "Änglarnas tid", i helgen.