Fru sy skrev 2011-02-08 14:34:23 följande:
Nu har jag fastnat bland skötväskorna
Har surfat runt på dem fram tills nu... Hoppas ni inte tycker jag är allt för tjatig men jag har nga funderingar som jag undrar vad ni tycker om.
Det som störde mig med skötväskorna som gjorde att vi inte beställde en när vi beställde barnvagnen var att jag tyckte det kändes som den var ivägen när den hängde på handtaget. Som man slog i knäna på den när man går med vagnen. Eller är det så att det är smidigare att ha den under vagnen i korgen? När man kollar i Emmaljungas broschyrer finns det inte ngn miljöbild där faktiskt skötväskan hänger över handtaget...
Och när man har sittdelen på, vänd mot oss. Då känns det som barnet får väskan i knät...
Känns inte som det spelar ngn roll vilket märke eller modell vi väljer på väska, utan att det blir likadant i vilket fall. Ska vi ha den hängande över handtaget, ja då vill jag att den skall matcha... då blir det en blå och så får vi se om vi byter sen. Men ska den ligga under vagnen i korgen ja då behöver jag ju inte tänka på att den ska matcha.
Ni som använt vagn och skötväska ett tag, både city cross och andra vagnar... hur funkar det? Skulle ju vilja åka och kolla och testa igen, men det är ju inte möjligt.
Borde ju ringa och komplettera beställningen snart så att den kommer samtidigt som vagnen...
Vi har emmaljunga...hela kittet o det har inte varit något som helst problem med skötväskan....den har jag tyckt varit toppen....var nog exklusive som modellen hette på väskan....tog helt svart väska....liggdel o sittdel är svart med silvriga inslag (titan hette den då).... silver funkar till allt ju!
I skötväskan så ingick en liten vadderad skötbordsunderlägg o det har jag använt mkt....är löst så det skulle lätt gå att tvätta....har kombinerat den med Liberos engångs skötunderlägg....som jag oftast har kunnat använda massor av gånger.
Men Hvidis väska är i en klass för sig!
Hoppas hon hittar mönstret!