I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fru Bygg, så kul att se dig igen! Hoppas att det är pollen som gör dig trött och att tabletterna kan hjälpa! Så härligt med de första dadada från lilla N.
Fru Bygg, så kul att se dig igen! Hoppas att det är pollen som gör dig trött och att tabletterna kan hjälpa! Så härligt med de första dadada från lilla N.
Ingis, hälsa Busan att rosa cykel is the shit! (Fast med önskvärd omskrivning av det där uttrycket, förstås...) Jag fick en ny, fin cykel i födelsedagspresent och den har en underbar färg som ligger mellan rosa och lila. Den bor inne i vår smala, trånga hall för att inte bli stulen - mina två senaste cyklar har blivit stulna från vår låsta (!!!) innegård, trots dubbla lås. Så den får ta upp en massa plats, och i sommar när fästmannen (fast då är han min make - iiiihhh!) och jag spelar i Ystadoperan blir det mycket cykling för oss.
Fästmannen har tagit tåget upp till huvudstaden för att få en översyn på fiolen, så jag är gräsänka några dagar. Katten är ju kvar som sällskap, och dessutom finns det öppnade vinboxar kvar från examensfesten i fredags... Jag ska nog klara mig, alltså!
Nu verkar lunchtiden ha tagit slut, så jag ska göra en ny telefonraid till några orkestrar för att påminna om att jag finns. Lite jobb skulle inte sitta fel. Men idag är jag den vanliga fighter-Syrinx igen, som ser positivt på saker och letar möjligheter. Igår grät jag mest. (Lite får jag nog skylla de kommande indianerna på...) Jag grät inte ens bara hemma! Pappa ringde när jag var på busstationen, så då började det rinna. Det fortsatte på bussen, hemma hos svärmor, medan jag övade. Herregud, jag låter ju totalt labil.
Men som sagt, idag känns det bättre! Jag fick väl gråta ur mig oro och förtvivlan en stund.
Solde förresten, jag är lite nyfiken på i vilken församling i Hbg du jobbar? Jag ska dit och spela på söndag nämligen.
Ninnis, hoho, var är du?
Flamman, ja, det var så jag tänkte fast det nog inte riktigt kom fram i texten. Klart han vill känna sig "lyckad" och kunna visa upp hur bra han fick det, precis som att de flesta (alla?) vill se bra ut när man träffar sitt ex. Han funderar säkert mycket på om han verkligen tog rätt beslut - och det kan han gott ha lite, eller MYCKET, ångest över tycker jag!
Hvidis, oh, det låter tjusigt med Saraswati! Hoppas hon kan guida dig rätt. Det låter spännande med alla dina tankar och funderingar. Såklart du ska kunna hitta något som du helhjärtat vill göra! Lutar det åt något speciellt?
Lanovia, nu har jag ju inga barn så jag har väl inte riktigt mandat att uttala mig - men det är väl klart att E ska iväg på dagis? Om inte annat får A en fantastisk motståndskraft mot kommande infektioner, eftersom han redan nu fått tampas mot en del virus. Dessutom är ju de flesta säsongsvirus på nedåtgående nu, så jag tror iallafall inte att det ger så stor effekt att hålla E hemma.
Hvidis, då hoppas jag att Saraswati (och Ingis!) hjälper dig hitta rätt.
Lanovia, tack för dina snälla ord!
Solde, inboxade tillbaka!
Och ja, handsprit är alltid bra.