• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Soldemor skrev 2012-03-21 13:12:12 följande:
    Syrinx: Jag skall självkart klappa hela ligan från dig! (och av någon oförståelig anledning kan jag inte infoga smileysarna mer, tänk er en katt här!)
    Katt Varsågod!
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2012-03-21 13:16:28 följande:
    Syrinx: krya på dig! Du, när på lördag är det? Det skulle ju vara härligt att gå på konsert, men med smågryn och födelsedagskalas dagen efter vet jag inte om jag kan få i hop det.
    Var kan jag skicka bild till dig på? Kan du inte lägga upp nr eller Email i min inbox so skickar jag medebums!
    Daa: jag kan inte hitta din mailadress! Kan du inboka den? Eller tel om du vill ha mms...
    Lördag kl 17. Den är ganska lång, ca 2 timmar om jag minns rätt. Men fullkomligt makalös musik!
    Jag skickar till din inbox! 
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2012-03-21 13:17:59 följande:
    Å så vill jag bara säga att jag saknar Villemoa så mycket här inne. Vill ge dig en kram och säga att jag verkligen gillar din stil! Kram!
    Håller med! 
  • Syrinx

Så härligt med allt vårfix! Det finns få saker man blir så glad av som en kruka med påskliljor och penséer som möter en i trappen.  

Blomman, vilket äventyr! Hoppas du tar dig riktigt välförtjänt vila idag. 

Snart kilar jag iväg till tåget mot universitetsstaden - det ska bli kul med konsert! Bara min oroliga mage lägger sig, känner mig inte alltför fräsch just nu... Ha en trevlig helg allesammans, och hoppas ni får njuta av lite vårsol!

• Syrinx
    Hu, Solde! Vad obehagligt det verkar! Jag har en del insyn i några olika församlingar häromkring, pga familjeband, och tycker att det verkar finnas mycket "skit" i Svenska kyrkan. Konstigt, tycker jag. Hoppas att det löser sig bra för dig ändå - och jag tycker du är stark som går iväg till jobbet ändå trots stress och oro!

Hvidis, hur mår ni? Hoppas att du är på benen och att ingen annan fallit dit! Jag trodde sånt där elände var över för den här säsongen... urk! 

Lanovia, näääää! Hur kan ni vara sjuka igen?! Vilken vinter! Många sympatikramar - och det kommer en vår utan hostor, feber, kräksjukor och allt. Snart! Håll ut! 

Flamman, så kul med skidåkning. Hoppas ni får ett par härliga dagar! 

Blomman, tack för underbar bild på underbara, underbara vitsippor! Såhär på våren saknar jag alltid min vitsippsskog hemma på uppväxtorten, där jag alltid skrek vårskrik och plockade hem famnar med vitsippor.  Hjärta Jag får gå till Pildammsparken och leta, det brukar komma några där iallafall... 
    Och en stor kram som styrka för de dagar som inte är så bra som man skulle vilja! Det är tur att det finns både livskamrater och vänner - man behöver både och, och dessutom förstår de ibland lite olika saker.  

Klockarbol, jag är glad att höra att det ändå känns som att ni klarar av det, trots att det är så knapert. Man behöver minsann inte bara livskamrater och vänner, utan också syskon som kan ställa upp! Guld värt!

Ingis, hur har det gått med maken? Har ni lyckats med ett lugnt samtal utan Busan? Vad gäller din systerdotter har jag inga kloka ord alls - jag hoppas bara att det löser sig till det bästa! 
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-03-29 16:14:14 följande:

Nu har jag talat med fackgubben igen ( han är typ några år yngre än mig) och ännu har de inte hört något från min chef. Men han kunde iaf lugna mig med, att om det finns bestämmelser på, att församlingen skall ha två präster på 100%, så kommer inte stiftet att godkänna att de drar ner min tjänst. Ja, ja, vi får väl se. Inget känns säkert just nul

Skönt att det är torsdag, ikväll är det en av veckans två bästa pass - bas aerobic! Så skönt att jag har träningen att härja av mig på!

Nu åker jag hem i den vackra solen och försöker tänka på annat än jobb en stund!

Ha en välsignat god afton! Jag ber att alla bacillusker skall försvinna från de som är sjuka här, så det så!!

Det låter bra och skönt! 
  • Syrinx

Båda spelningarna i helgen fungerade väldigt bra. Nöjd Syrinx och dirigenter/konsertmästare som var väldigt nöjda med mig. Hurra! Struliga magen gav sig under lördagen, säkert tack vare era tankar! Tack! Hjärta

Igår firade fästmannen och jag fem lyckliga år tillsammans med ett par glas vin ute och sedan lyxig nattamat hemma i soffan. Så skönt det var med lite egentid, bara vi två! Jag kommer inte ihåg när det var senast. 
    Ikväll får jag finbesök av en kär vän, och imorgon följer både hon och fästmannen med på klänningsprovning. Den borde nog börja närma sig klar nu! Spännande! 

Ha en bra dag i solen, alla fina! Bort med sjukdomar och elände!  

• Syrinx

Hej Ninnis och stor kram tillbaka! Jag hoppas också att du får mer tid och energi att vara här mer snart.

• Syrinx

Solde, tänker på dig och hoppas att saker och ting löser sig till det bästa! Jag tror att Ninnis och Blomman har en poäng i att det kan vara meningen att det ska bli något annat. Skickar lite extra styrka för att klara av vad som än blir av det hela! 

Flamman, vilket perfekt skidväder det låter som ni haft! Härligt!
    Vad gäller ditt rikspucko (globalpucko!) till ex håller jag helt med Blomman - alltså herregud. Önskar så att du kunde slippa allt hans elände! Får du förresten lite ledigt över påsk, så du hinner stressa ner lite? 

• Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-04 12:25:45 följande:
    Jo, för min son feudar med sina klasskompisar-och jag tar hans telefon och feudar ner dem allihop medan de förvånat tror att min son är en stjärna på det där spelet.  
    Så vansinnigt roligt! Fast jag kan tyvärr inte bidra med några klokheter - kan inget om wordfeud, har inte heller någon avancerad telefon och har dessutom gett upp försöken på att spela med fästmannens telefon. 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård