• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Ninnnis skrev 2012-03-13 19:55:55 följande:
    Nu ska jag förbereda spenat- och ädelostsoppa samt after eight-cheesecake till morgondagens lunch/fika/playdate med finaste Hvidis och sötaste lille J
    Åååååh vad gott och mysigt!

Apropå kakor, så blev min kladdis häromdagen supermumsig! Surdegsbrödet blev däremot inte alls lyckat, det ville inte jäsa och smakade för surt. Fästmannen gillade det faktiskt, han sa att det smakar som malten när han gör öl............ (Är det verkligen en komplimang?!?!) Men jag tror jag vet vad som blev fel, hoppas jag, så jag gör ett nytt försök idag! Heja surdegen!
  • Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-03-13 22:40:43 följande:
    Mitt när vi åker i liften jag och lilla K, så tittar hon på mig med stora, blå ögon och säger "Mamma! Jag tycker du är så jättefin!!"  Då blir man ju så glad så hjärtat bara svämmar över Hjärta
    ...och tårkanalerna på Syrinx också. Vilken underbar liten tjej du har! 

Jag håller med om vad Blomman sa - det är så härligt att läsa dina sprudlande inlägg och märka hur det verkligen lyser igenom av lycka och kärlek. Hjärta  Härligt med en musiker som är på väg att flytta in och som vill planera gemensam semester, och härligt att dina flickor är så glada i honom också!
  • Syrinx

Blomman, det verkar vara dåligt med Alla Andra i den här tråden! *blundar hårt för dammråttorna som muterat till dammdrakar, oputsade fönster, diskberg och vit (ja, vi har ju inga barn...) matta som är i akut behov av tvätt*
    Jag tycker det låter mycket klokare, roligare och bättre att njuta av vårsolens första strålar, kvittrande fåglar, de första fjärilarna och näpna vårblommor som vågar sig upp! 

Lanovia, så skönt att dopet gick bra! Här kommer ett ytterligare gäng kramar fyllda med extra energi och styrka för att klara av de fortsatta prövningarna: KRAAAAAM! (Nu får det ju vara nog med allt ert sjukdomselände! Snart kommer våren på riktigt, då blir det bättre!)

Hvidis, huuuuuu för vaxning där! Det skulle jag nog aldrig våga! Vaxa benen klarar jag bra på egen hand, men muttan... nää... Tungan ute Äppelpaj med vaniljsås låter som en bra belöning däremot!

• Syrinx

Blomman, fantastiskt med segern för din pojkes lag! Vilken grej att äntligen få vinna!

Och tack för megaboostarkram. Det kan behövas lite extra just nu - jag fick besked häromdagen att provspelningen till ett jobb som jag har spanat på i flera år och så himmelens gärna vill knipa ligger 24-25 och 28 maj. Vi gifter oss 26 maj. 

HUR kan allt krocka hela tiden?! Nästa helg har jag två spelningar intryckta och blev samtidigt inbjuden till en provspelning i Oslo - som jag ju förstås inte kan ta. Sedan har jag INGENTING fram tills vårt bröllop, och då lägger den orkestern sin provspelning samma helg! Samma sak i höstas flera gånger - ökenökenökenökenöken och så får jag tacka nej till flera spelningar för att allt hamnar samma helg! Är det någon däruppe som har något emot mig, kan man ju börja fråga sig?

Suck. Men jag åker ju förstås på provspelningen i maj ändå. Jag får ladda mycket mentalt för att klara av den abrupta omställningen mellan provspelningspress och bröllopslycka. Sätta upp målbilder. Förbereda mig på alla tänkbara scenarion. Inse att någon mysig dagen-före-bröllopet-känsla kommer vi inte få tillsammans, med dukning och dekoration av festlokal, ett bad på hotellet och prat om morgondagen och famtiden, avslappning fast pirr i magen på samma gång. Nope. Inte för mig, inte.

Men det hade ju kunnat vara provspelning på bröllopsdagen, och då hade jag ju behövt välja. Hemska tanke. Så det är ju bra. Det är inte heller superlångt mellan bröllopsort och provspelningsort, och min fina pappa har sagt att han ställer upp som chaufför precis som jag vill, vilka tider som helst. Stort stöd och många händer har erbjudits till oss, som hjälp med förberedelserna. - Men framför allt, jag har världens underbaraste fästman som inte ser det dramatiska i det hela alls. Självklart ska jag provspela dagen före vårt bröllop och det är inte alls synd om honom som får ta hand om det andra på egen hand. Allt kommer gå superbra och sedan har vi en fantastisk bröllopsdag. Vad skulle jag göra utan honom? Hjärta

• Syrinx
    Soldemor skrev 2012-03-21 08:52:33 följande:
    Och var har vi allt folket här idag då? Det är väl inte så illa att ni befinner er i verkliga livet eller så?
    *vinkvink* Feber och superont i halsen gör en soffliggande Syrinx idag. Har skickat tråkiga jobbmejl, och ska försöka öva litegrann, så jag inte tappar formen inför helgens spelningar. 
    Hu, vad mycket du har att göra idag! Kämpa på! Skönt förresten att höra att misarna mår lite bättre nu - klappa dem från mig när du är hemma ikväll.

Hej Aurum förresten! Vi har inte setts tidigare, tror jag.

BS, så tråkigt att fjällveckan inte blev som tänkt. Det låter trist både med flickornas feber och lite snö. Och FY för pannan som lägger av - så mycket pengar! Men nu ÄR det vår - hoppas den kan ge lite ny energi och glädje.

Jag säger som Solde - heja Muggelbarnen och Elise! Så härligt!!! 
  • Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-03-20 11:08:29 följande:

V-Å-R-D-A-G-J-Ä-M-N-I-N-G

Smaka på det ordet mina vänner Solig

Hjärta

(Den andra halvan av ditt inlägg valde jag att ta bort och ignorera! )
  • Syrinx

Flamman och Klockarbol, jag blir bara så matt när jag hör om era ex. Helt j*%&"%€"a otroligt att folk kan bete sig på ett sånt sätt - mot någon de åtminstone har älskat! 
    Jag tycker ni är starka och fantastiska! Inte ska ni skämmas, någon av er, för något!
    Massor av kramar och tankar - i brist på något rent konkret. 

• Syrinx

Skåningar i och kring universitetsstaden som inte har något bättre för sig på lördag kan komma på konsert i domkyrkan och säga hej till en viss Syrinx, förresten.

• Syrinx

Hvidis, jag vill också se bilder på dina gryn!!!  

Daa, så klokt du tänker! Det är alldeles fantastiskt och bra att du håller på att tillfriskna och att sömnen fungerar - självklart ska du inte stressa igång något kring vare sig städning eller träning. Håller med Blomman om att det är värt att fira! Skål

Flamman, det låter som en härlig konsert. Och kanske ännu härligare med dina flickors entusiasm över tid med musikern. Så skönt att du har honom som motpol när idiot-exet strular. 

• Syrinx
    Soldemor skrev 2012-03-21 13:10:53 följande:

Amen, asså, vilken dålig dag du väljer att spela i min hemförsamlings kyrka! När vi är på väg till Göteborg! Jag säger som min lilla gangsterpadda när det är något hon är missnöjd med: "Knorr!"

Du får faktiskt se till att göra om den konserten när jag är hemma! Så det så!

Åh, är det din hemförsamling? Vad kul! Men vilken dålig tajming! Jag hade gärna gjort om konserten, men det är liksom inte bara jag som ska vara med... Du kan väl, sådär kyrkofolk emellan, ta ett snack med de ansvariga och se till att de gör om konserten?  
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård