passionsblomman skrev 2011-01-17 22:55:09 följande:
Aleta, jag kanske ska utveckla och sedan sälja "Blommetoden"?
I Blommetoden ingår både efterrätter, Chokladpraliner och ligga under ett äppelträd medan det blommar och lyssna på humlesurret och fågeltjuten. Då kan jag skriva om den och sedan fixa ett eget ställe dit man kan åka på Blomkur, göra blomsterbok, kokbok och efterrättsbok, hitta på ett eget varumärke och sälja allsköns Blom-saker, åka runt och föreläsa om Blommetoden och leva på mig själv som min egna inkomstkälla...
...*går completely bananas med planerna*
Mäh! Den där "drömmer"gubben ser ju komplett galen ut!
*Ställer mig på kö i väntan på att äppelträdsstället för Blomkur öppnar*
Även jag har läst och tycker att dina planer är sunda
Easy does it brukar man ju säga och det kommer jag påminna om utifallatom det skulle behövas när depressionsmonstret viskar i ditt öra att det du gör inte är bra nog!
Har djupaste respekt för din önskan att inte mecka mer med din kropp med mediciner. Det förstår jag verkligen och även jag är övertygad om hormoners påverkan på vikt och allt möjligt.
Men blir det sådär uppgivet tungt att andas under för lång tid, om det liksom "fastnar", så har åtminstone jag haft stor hjälp av antidepp (cipramil i mitt fall). Det gav mig precis tillräckligt mycket extra push så att jag orkade både gå upp på mogonen och ta på mig något annat än pyamas och morgonrock. Resten av dagen fick jag fixa själv.
Heloise - den dikten är så otroligt vacker! Och sann! Och jag är så glad för att du mötte en bra försäkringsmännika så att Skvätten fick försäkring! För självklart ska finaste Skvättar få det och Skvättars föräldrar ska få vila tryggt i vissheten att det finns en försäkring tycker jag.
Bruttan - "Ibland är de så korkade att de tamejfan flyter på torra land"
Formidabelt uttryckt!!!
Senast i dag möttes jag av ett "Men, du har ju inte frågat" appropås pryttelleverans till jobbet som jag saknade!
Meeeeeen, varför ska jag behöva fråga om pryttel X har kommit eller ej när det står MITT förbaskade namn på kartongen? Och hur i hela fridens dar ska jag veta att jag ens behöver fråga efter någonting som borde ha ställts in i mitt rum??
Övervägde att trycka upp snygga toppar som det står "Jag läser inte dina tankar" på. Men återvände istället en till en tanke jag haft av och till under många år...
Jag vill gå i kloster!
Och finns det inget kloster där man får sova till minst 9 om man vill och där det på punchveranda serveras hälsosam kost med grädde i såsen och goda grönsaker så får jag väl starta ett själv!
Det är inte utan att mina klostertankar tangerar Blommans Blommetoden!!!
Tål helt klart att tänka vidare på!
Flamman - tänker på dig. Och för min del behövs inga förklaringar. Känner mig tacksam och trygg i att dina Ivåttochtorrt-trådisar inte släpper taget om dig.
Fru Sy - Åh så härligt med nytt garn och virkning!!!! Handarbete är balsam för själen!
Nattinatt alla