• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    Norrskensflamman skrev 2011-01-29 09:18:42 följande:
    Igår somnade jag och flickorna i min säng innan vi ens hann se vem som åkte ur Let's dance! Har sovit som klubbad.
    Härligt med en hel natts sömn Flamman, tillsammans med dina flickor. Hoppas dagen har varit okej såhär långt! Många kramar
  • Fru sy

Igår började mannen renovera vår groventre. Han har nu rivit en vägg och börjat regla upp, ska snart påbörja  isoleringen. Ska bli jätteskönt att få en lite större hall, då det är den ingången som vi använder till vardags. Så nu kommer det även finnas plats att köra in barnvagnen där. Skall troligen bli en grå gummimatta med "ploppar" på golvet och ljusa väggar.  

• Norrskensflamman

Har sovit ut. Tagit det lugnt. Softat. VArit med en väninna och shoppat. Det blev tulpaner och ett par örhängen till en väninna som fyller år idag. Och vin. Vi ska dit och fira henne.
    Sen köpte jag en Vila kappa till våren som var på halva priset, 400 kr:
    images.bubbleroom.se/data/product/thumb-600/sifa-coat-34287.jpg
    Och till den en härlig, lång, mjuk stickad scarg som gick i färgtonerna från rosa till cerice till ljung. Mina färger.
    Också den halva priset (100 kr)
    Så nu kan jag vara fin till våren
    Eg. har jag inte råd, men va fan, jag är ju singel så jag måste ju uppdatera garderoben

• passionsblomman

Hallå där Flamman! Ska du iväg till firandet nu strax eller ska vi ta en stund i luren?
    Jag sitter här och gör ingenting alls...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan

Ibland är det bra att vara redigt förbannad på maken!

Igår kväl fick jag minsann höra att det är mitt fel att han är deprimerad för det skulle han minsann inte varit om han inte levt med mig... och dessutom borde jag söka hjälp för jag är inte klok och det här jävla äktenskapet är bara skit! (Nån som känner igen sig?? )

Jaha ja.... så talar en trött utarbetad korkad jävel som inte vill sjukskriva sig halvtid utan glatt kör in i väggen...
    Som  dessutom mötte en lavin igår när han körde pistmaskin....men det gick bra, men han var jätteskakig.

Alltså har jag i rena jävla elakheten skurat hela förbannade huset idag!

Alla sängar är renbäddade, dammtorkat hela huset, dammsugit överallt och torkat alla golv och toaletterna glänser! Och så har jag tänt doftljus....

Men nu skiter jag i detta, karlsloken kom just hem så nu ska jag och mellan M gå ut på restaurang äta middag bara hon och jag!

Ha en underbar lördagkväll!!

Kram

• Ninnnis

Vilka fina fynd, Flamman! Det är du verkligen värd  Hoppas ni får trevligt hos väninnan:

Bruttan, vad läskigt med lavinen! Men trist att han är så vrång Hoppas du och M får en mysig kväll innan ni kommer tillbaks till ert skinande rena hem *lite avis på just den punkten*

Fru Sy, pyjamasbyxorna är underbara! jag har varnat maken att det är i stort sett det enda han kommer att få se mig i de kommande månaderna

Huvudvärken försvann (tack igen Blommis för tipset om kaffe och alvedon!) och vi har haft en härlig utflyket med långpromenad och korvgrillning. Solen tittade till och med fram en sväng.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård