• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Aleta: hoppas verkligen att det inte är omfattande fel i ert badrum!! Varför kan de bara inte bygga ordentligt?! Tvi vale alltså...kram!

• Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-02-02 09:35:32 följande:
    Lilla Mini Hjärta Har ni några namnförslag? Du behöver inte alls svara om du inte vill.
    Vi har väldigt olika smak när det gäller namn. Vi har gjort varsin lista som vi sedan har försökt göra till en gemensam. Det har gått sådär, kan man väl säga...

Vi har ett par flicknamn som vi båda tycker är ok, men vi har INGET pojknamn än så länge. Jag kan inboxa sen när vi har kommit lite längre i processen
  • lanovia 08

Ninnis då måste du inboxa mig med.
    Lycka till idag! Vad mysigt att få se lill* Mini.

• lanovia 08

Villemoa vad segt med läckan. Sånt är ju bara så irriterande, jobbigt och oftast alldeles för dyrt.
    Hoppas du kan vara där med Ellie. De små klarar nog mer än vad man tror. vi renoverade ju köket med E och det brötade rejält med maskiner och hammare.

• lanovia 08

E tackar för alla grattis.
    Jag är fruktansvärt nostalgisk idag. tänk att det redan gått ett år. Hon föddes 10.26 så nu höll vi henne alldeles nyfödd i famnen. De två lyckkligaste människorna med den finaste lilla bebisen i famnen. Som vi hade längtat. Och vilket underbart år det har varit. Visst mycket jobbigt med depression, renovering etc. Fast desto mer utav glädje och kärlek.

• Fru sy
    lanovia 08 skrev 2011-02-02 10:37:00 följande:
    Jag vill oxå bli inboxad! Är så spännande med namn...
  • lanovia 08

Fru Bygg, innebär det att du är någonstans vid v 9 nu??
    Någon anledning till att ni gjorde VUL eller bara rutin? Här tror jag man bara gör det när man är förstföderska om det inte är något särskilt, men det är ju olika överallt.

Ditt tillkännagivande har fått mig att inse ännu mer att jag vill verkligen nu! och vettni jag tror jag omedvetet ljög väldigt effektivt för er igår. För jag sa ju att jag lugnt räknar med att det kommer ta ett år igen. Haha kan jag ju försöka inbilla den som vill tro på det. Visst är jag livrädd för det men lugnt räknar med det? Nja...

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-02-02 10:37:00 följande:
    Jag vill också bli inboxad Ninnis!
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-02-02 10:47:47 följande:
    Fru Bygg, innebär det att du är någonstans vid v 9 nu??
    Någon anledning till att ni gjorde VUL eller bara rutin? Här tror jag man bara gör det när man är förstföderska om det inte är något särskilt, men det är ju olika överallt.

Ditt tillkännagivande har fått mig att inse ännu mer att jag vill verkligen nu! och vettni jag tror jag omedvetet ljög väldigt effektivt för er igår. För jag sa ju att jag lugnt räknar med att det kommer ta ett år igen. Haha kan jag ju försöka inbilla den som vill tro på det. Visst är jag livrädd för det men lugnt räknar med det? Nja...
    Japp, det stämmer. Jag är i v.8 just nu.
    Anledningen till att vi ville göra ett VUL var för att kolla så allt såg bra ut. Vi tog kontakt med en privat barnmorska som var toppen och de gjorde ett VUL enbart för att vi ville kolla så allt såg bra ut i dagsläget. Hon var en så jordnära underbar person som verkligen förstod hur man kände (även om det är andra barnet).
    Vi var faktiskt förvånade att det inte var ngn problem med att göra ett VUL.

Jag förstår verkligen hur du känner inför syskonförsöken. Jag är bara glad att du är öppen med det! Önskar att jag också berättat i höstas och kunnat prata med er om alla tankar. Du är alltid så välkommen att prata (eller inboxa) om du vill ventilera allt. Det kommer säkert att gå bra för er och försök koppla av och inte stressa. Vi fick plusset på fjärde försöket och det var faktiskt det första som jag kunde koppla av på. De tidigare så var jag så spänd och sen så besviken när det inte blev.

Hoppas ingen tar illa upp av mina tankar.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård