• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Grattis Fru Bygg!! Så roligt!! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att allt såg bra ut Fru Sy! Underbart för varje vecka som Orvar får ligga kvar och gona sig. Skrattande

Grattis Lanovias lilla E på 1-års dagen!! Hipp hipp hurra!! Förstår att det måste kännas sentimentalt idag.

Härligt med UL Ninnis!! Men då är det hela tre grabbar som väntas här i tråden om jag inte har helt fel? Ninnis, Fru Sy och Hvidis. Blompojken börjar få konkurrens!

• Heloise

Åhåh så under bart Ninnis, han var inte blyg du

Fru Sy skönt att du allt ser bra ut. Hp torde ju vara ganska givet i ditt fall.

Lanovia. Du har helt rätt, jag hoppas också att alla kan skriva av sig här. Ibland när jag har det som jobbigast så håller jag mig borta för jag vill inte vara den där som bara är förtvivlad hela tiden. Både det stora och det lilla får ju plats, både avundsjuka och trötthet, puckade svårmödrar och barn som inte vill äta. Vi lever alla i vår verklighet, där vi brottas med våra egna problem, allt är relativt.

Jag är mest förtvivlad just nu, som jag önskar att den här tiden kunde vara så där underbar som jag alltid drömt om, men just nu är det bara bitterljuvt och jobbigt. Elise är ju så duktig och kan nästan klara sig helt på nappflaska, otroliga framsteg. Men det har slitit på mig, att träna dag och natt. Jag vill bara sova, i ett mörkt, kallt tyst rum, bara få sova tills jag vaknar av mig själv.

Det drösar in kallelser till sjukhus hos oss ett nytt varje dag känns det som, lika bra att vänja sig vid att det är så här det kommer att vara hädanefter.
    Var på BVC med Elise i måndags och hon fick första vaccineringen( oj så hon grät) och klarade undersökningen galant. Hon kan både fästa blicken, ta ögonkontakt och följa objet, som grädde på moset firade hon av sitt första kontaktleende inne hos bvc sköterskan, hennes reflexer är jättebra och bvc sköterskan sa att hon utvecklas fint, ligger kanske lite före, med leende vid 5veckor korr.

Idag fick Panzer tillsvidareanställning

• Villemoa

Heloise; åh lilla Elise som klarade besiktningen! de där sprutorna hatade Moa verkligen och skrek som en stucken gris varje gång! Å andra sidan fick hon aldrig feber av dem. Den 17:e är det dags för Ellie att få sina första, jag bävar! Maken får följa med för jag klarar inte att se på när de sticker mitt barn. Stort grattis till Panzer och tillsvidaretjänst!!

• Fru sy

Grattis Panzer till tillsvidareanställningen!!

• Fru sy
    Villemoa skrev 2011-02-02 21:22:33 följande:
    Fru Sy; vad skönt att allt ser bra ut! Hoppas verkligen att du får havandeskapspenning! Som Aleta sa så ska du ha all cred för att vara levande kuvös som du är! Jag vet inte hur jag skulle stått ut! Kram
    Tack vad snälla ni är! Mina föräldrar är oxå förvånader över att jag ändå är på så gott humör. Visst har jag stunder då det känns jobbigt men jag försöker tänka mkt framåt och att det kommer gå bra. Och det blir ju lättare för varje dag  och vecka som går. Sex veckor kvar att ligga sen gör det inte så mkt om han kommer, och sex veckor känns faktiskt inte så länge... då kanske tom sexförbudet vi haft i massa veckor upphör
  • Aleta

Grattis Panzer!

Heloise, småbebislivet går man ju även i normala fall igenom som i en ständig dimma. Finns det någon möjlighet att ordna så att du kan få sova en natt, ladda batterierna? Du behöver extra omsorg du också! Kramar!

• Fru sy

Aleta: Vad jobbigt med läckan i duschen, tur ni har kakel kvar men pissigt att behöva använda det efter bara 3 år.

• Aleta
    Fru sy skrev 2011-02-02 22:47:45 följande:
    Aleta: Vad jobbigt med läckan i duschen, tur ni har kakel kvar men pissigt att behöva använda det efter bara 3 år.
    Ja, eller hur!

Förresten, det där sexförbudet hade jag inte ens tänkt på - människa vad du får kämpa, säger jag återigen! (Och menar det!) 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård