• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    dfk skrev 2011-02-01 19:14:33 följande:
    Bruttan, tack för din tanke!
    Flamman, jääääädra karl! Skrikandes Förstår att du blir både arg o ledsen över hans beteende!

Med mig själv....
    Lite tungt just nu. Känner att jag döööör snart om inte våren kommer, måste hämta kraft. Det är som någon dragit ur en propp ungefär. Jag känner att jag inte har ork att styra och rodda hemma riktigt. Ser ut som ett bombnedslag hemma, tvättstugan är överfull med tvätt, jag får inte saker och ting gjort. Men så får det väl va nu när jag känner mig såhär.

Kram på er alla♥
    Du är inte ensam om det! Men håll ut, den kommer! Den ligger på lur någonstans bakom molnen och det gråa. För varje dag komjmer den närmare och för varje dag minskar risken för mer kräkmycket snö som inte vill smälta.
  • Ninnnis

Nej, vad surt med resan Lanovia Vi funderade på att boka resa till Egypten precis innan det bröt ut där, nu är jag glad att vi inte gjorde det.

Hoppas att ni hittar ett bra (och billigt) alternativ så att ni kan åka på er efterlängtade semester.

Kram!

• Ninnnis

Jag tycker också det är tråkigt om alla inte kan skriva vad de känner för här inne.  Jag minns också att för väl de dubbla känslorna när andra blev gravida och inte jag. Samtidigt kan jag känna nu att jag inte vill skriva för mycket om min gravidlycka med risk för att strö salt i såren på de som fortfarande längtar.

Samtidigt vet jag ju att vi alla har våra egna ryggsäckar att släpa på och att vi alla lever i vår egen verklighet. Jag hoppas och tror att det finns plats för allt och alla här. Det stöd jag har upplevt av er här i tråden vill jag inte vara utan, och jag hoppas jag också kan vara till hjälp för någon av er när det behövs.

Kram på er allihop, oavsett ryggsäckar och jobbigheter

• Fru sy

Nu har jag precis ätit två stora bitar kladdkaka, som mamma bakat. Med glass och banan till... MUMS. Om det är någon som vill ha, bjuder jag runt Om en stund ska vi äta nygräddade våfflor med egengjord jordgubbssylt och glass... MUMS igen!

• Fru sy

Soldemor: Jobbigt med flyttkartonger som inte packar upp sig själva, visst hade det varit smidigt  Vi har några uppe i ett rum som vi blir lika förvånade varje gång vi ser dem... är de fortfarande kvar...

Att du har varit iväg och tränat är ju kanon, ha det så kul på nattpasset ikväll!

• Soldemor
    Aleta skrev 2011-02-03 11:34:35 följande:
    Soldemor, jag hörde på radion igår att svenskar var bland de mest intresserade av heminredning i världen!
    Får väl sälla mig till den statistiken då...
  • Soldemor
    Fru sy skrev 2011-02-03 12:14:22 följande:
    Soldemor: Jobbigt med flyttkartonger som inte packar upp sig själva, visst hade det varit smidigt  Vi har några uppe i ett rum som vi blir lika förvånade varje gång vi ser dem... är de fortfarande kvar...

Att du har varit iväg och tränat är ju kanon, ha det så kul på nattpasset ikväll!
    Tänk om de hade gjort det! Det hade varit näst intill paradiset det! Blir också smått förvånad att det inte händer något hemma, märkligt!
  • Soldemor
    Soldemor skrev 2011-02-03 10:26:07 följande:
    Röstat och  lagt som favorit! Får läsa mre där sedan när mer tid finns.

Skall försöka läsa ifatt här sedan under dagen. Nu skall det skrivas griftetal till begravning i morgon och göras agendor till söndag.

Har varit på kurs två dagar. Kul, men mycket som blir liggande "i verkligheten".
    Jo, jag har skrivit, nästan färdigt nu, men tar nog lite lunch innan jag läser igenom och godkänner. Hittade en superbrabok om just griftetal när jag var på kursen. Den är full av inspiration.

Fin liten kille, Ninnis! Puss på honom!  Lill-Nicke hade väl varit ett fint arbetsnamn, typ Ninnis och Lill-Nicke!
  • Ninnnis

Fru Sy, mums! Vad härligt att din mamma skämmer bort dig lite. Det är du värd!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård