• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Jag gick upp 30! Inte långt från tresifrigt alls! Nu har jag hittils gått upp 12ca... Nä, acupunktur om en kvart!

• Ninnnis

Åh vad härligt med Kap Verde, Lanovia! HOPPAS verkligen det blir av.

Vi hade tänkt boka en resa i helgen till mars/april, men om växellådan måste bytas har vi nog inte råd så vi får avvakta

Ankan, flytta söderut? Vart då? Mina trakter? *nyfiken i en strut*

• Ninnnis

Jag har ingen aning om hur mycket jag har gått upp. Jag låter BM sköta vägningen. Under tiden försöker jag äta sunt och röra på mig så mycket jag kan. Mitt trasiga knä skulle nog inte må så bra av 20-30 kilo til... Däremot gick jag nog upp ett par kilo under IVF-behandlingen, så jag började nog inte riktigt på "målvikt".

• Fru Bygg

Lanovia, håller tummarna för att Cap Verde resan blir av! När får ni besked?

• Fru Bygg

Heloise, härligt med Elise framsteg. Vilken viljestark och duktig liten tjej ni har!

• Fru Bygg

Sitter på jobbet och tjuvsurfar lite. Är otroligt trött, men det är bara att bita ihop.
    Är sjukt sugen på ngn god pastarätt ikväll, ingen som har något bra tips?

*hoppas*

• Ankan80

Ninnnis:
    Norr om Lund kan man väl säga, så inte riktigt dina breddgrader tror jag

• Fru E

Ankan-nu blev jag nyfiken för jag bor norr om Lund

• muggles
    Ninnnis skrev 2011-02-07 07:41:12 följande:
    Vad bra! Jag har också hört att tex. korta (?) lårben kan vara en indikation. Allt BM mätte på vår lille såg tydligen vädligt bra ut (inklusive lårben). Hon känner ju dessutom till våra KUB-resultat, så hon tittade kanske lite extra noga på "markörerna".

Jaja, eftersom allt ser så bra ut har vi helt lagt den oron åt sidan. 
    Vår RUL-BM frågade faktiskt om siffrorna från KUB (vi fick ju 1/524 pga min ålder) och vi förklarade att vi skippat FVP. Sedan har de ju sin checklista och det var ju där det fallerade för oss, urinblåsan som inte gick att se. Så jag tror def att de plockar upp minsta lilla som ser konstigt ut.
    Villemoa skrev 2011-02-06 21:24:59 följande:
    Hatar att det inte finns radbrytningar när man skriver via iPad och/eller telefonen!!
    koko i andra tråden löste det. Du skriver bara < br > fast ihopskrivet (br står för break tror jag, i html).
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård