Synrix: spännande med bebbe Jag beundrar alla som kan spela instrument och jsunga, själv fick jag sparken ifårn kyrkokören vid 14 års ålder och fick spela blockflöjt på pianolektionerna för jag var så dålig på piano att läraren tänkte att blockflöjt nog var mer min grej, det var det inte...
Lanovia: hur är det med magen och dig och tröttheten? Ja en labrador ligger faktiskt bra till, när vi köper det där stället i skogen med plats för häst, getter, 5 hönor och en hund
Daa: parvlarna är helt ljuvliga och jag är glad att du får sova bättre!
Hvidis: är det nu i helgen J's dop är? Hoppas det går bra hos svärmor!
Ingis: kul att få sällis i plusjakten och herregud människa hur orkar du gå upp kl 6 för att springa, bra gjort!
Flamman: man bränner faktiskt mer kallisar än man tror när man sam-gymnasticerar med inlevelse och tåkrull
Fru Sy: härligt med marknad! Tar du emot beställningar? Jag funderar på om jag ska lägga in en till E.
Solde: grattis till BIS'et men usch för lunginflammation
Villemoa: krya poå dig, du har väl varit för-vla drabbad av förkylningar!
Leksi: hoppas ni får ha det så där bra nu ett bra tag!
Okej har jag glömt någon så var det inte min intention utan snarare brist på minne( har glömt nycklarna i soprumsdörren 3ggr på 10dagar).
Här är det bra, vi håller på och försöker anpassa oss till nya rutiner( läs JAG håller på) E har inga problme alls, hon vaknar kl 4:15, stökar i 15min-1 timme, somnar om( för det mesta men ibland inte ) sen vaknar hon kl 6:10 ungefär, då vill hon ha välling, sen knökas det lite till och så slocknar hon run 8 för att sova till 9. Det är jag itne van med, jag är helt slut, har ju svårt att somna om efter hennes 4:15 stök. Känner mig slaktad och inte speciellt trevlig, sen så är hon nog inne i en utvecklingsfas( men vilken?) för hon är ganska mammig och vill inte ligga på golvet utan bara stå, men hon orkar ju inte stå så länge( med stöd så klart). Hon är inne i en sån här huvudet vill men kroppen orkar inte fas igen och det gör henne alltid väldigt otålig och grinig. Hon vill bara vara med mig och jag får inte så mkt gjort, men det är iofs inte något problem för någon annan än mig själv.
Annars är hon mest urgullig och underbar, men ibland blir jag trötta griniga mamma och då blir jag så glad, för jag vill ju också få sömnbrist-gnälla och det FÅR jag ju göra nu
På plus-fronten är det minus men mensen är MIA, 7 dagar sen, och jag vet att det inte är speciellt mkt för en del men min mens är väldigt regelbunden och därför är jag lite lite orolig, vars är den?
Det här med träning jag funderar lite på det( nu menar jag organiserad träning inte hemma-träning eller promenad-träning, utan åk-iväg-och-träna-träning) E somnar kl 19, panzer slutar kl 17 om han inte har föräldramöte eller kurs eller ... vilket han har minst en gång i veckan, då kanske han inte kommer hem förrens kl 20-21. Så låt oss säga att han kommer hem kl 17:30 4 dagar i veckan, då äter vi och så har han E framtiss kl 19 då hon äter och sen lägger han henne, då är kl 19:30, då hänger vi med varandra tills kl 21:30 då vi går och lägger oss. Om jag skulle träna 3 dagar i veckan säger vi, då är jag borta mellan 18-20, sen duscha och då är det dags att sova, och vi har träffats 30 min. Om Panzer ska träna typ 3 ggr i veckan då får han bara träffa E en gång per arbvecka eller mig en ggr per arbecka? Hur får ni ihop det utan att ge avkall på relation med man eller mannens( i vårt fall) relation med sitt barn?
Vi har inte mamma-barn-gympa, och panzer kan inte flexa på sitt jobb eller jobba in lunchenb eller ta lång-lunch. Han jobbar mellan 8-17 har lunch 11-12 och har inte friskvård på schemat!