• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

*dregglar ännu mer över goda maträtter* Så GOTT det låter, Hvidis!

Leksi, jag mässar med dig om tålamod och faser, och hoppas att det hjälper lite bättre då

Kram tillbaka Flamman! Så mysigt med musikermys ikväll! Hjärta 

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-09-18 17:44:43 följande:
    Tack!

Till råga på allt (säger man så?) så har Mini varit på myshumör (läs: sovhumör ) idag och gick med på att sova flera timmar på mitt bröst. Vi har legat omlott i soffan och myst alla fyra hela eftermiddagen, sen gick vi en promenad i regnet. Det har varit den härligaste söndagen på länge ♥ 
    1. Jag håller med Dfk - gullepluttigt är bra! Härligt att läsa att allt fungerar så mycket bättre, både med Minis sömn och i "teamarbetet" mellan dig och maken. 2. Åh!!! Så underbart mysigt! Hjärta Åh igen!!! Hjärta
  • Syrinx

Fru E - så bra att naprapaten kunde hjälpa till med disken som låg fel. Hoppas att det har blivit lite bättre av det! Så svårt det är att veta vad som är anledningen förstås till din knäsmärta, men de brukar ju ha mycket erfarenhet och veta vad som kan gå fel. (Men jag håller med om att det låter märkligt att ryggen kan göra att det gör ont i knäet?) Håller tummarna för att stretching och styrketräning hjälper!

Ninnis förresten, hur är det med ditt knä? Ska du boka en tid för professionell hjälp eller försöker du ordna det på egen hand? 

• Syrinx

Hvidis - Tack för påminnelsen om bondens marknad, jag ska inte missa att gå dit nästa helg Det är en så trevlig idé tycker jag, och så låter det som att du fick med dig väldigt många godsaker. Mums!

Daa, jag håller med resten om att du gärna får utveckla! Hoppas verkligen att du kan få en kuratortid så att det kan börja vända på riktigt. {#emotions_dlg.flower} 

Lanovia, jag kan tänka mig att det blir dyrt på Ullared ja! Vad mysigt att köpa kläder till den lille i magen. Vad säger ultraljudet då? Nyfiken!

Dfk - Ja trötthet gör ju att allt blir tusen gånger värre. Låter jobbigt också att du inte var ledig som du trodde, det är så svårt när man ställt in sig på att vara ledig. Hoppas du kan få lite vilat och att dina tjejer lugnar sig med tjafset. Angående fikapriser - 29 kr för ett halvfabrikat-wienerbröd låter mycket! Men de kan väl ta högre priser på ställen ute där det inte finns någon konkurrens. Fult hur som helst, tycker jag. 

• Syrinx

Igår tog jag fem minuters promenad till fästmannens bror och hans tjej för lite tjejsnack eftersom brorsorna var borta och spelade på en vigsel. Det var så trevligt att träffa henne på tu man hand och klappa på lille knodd i hennes mage, som kommer ut om ca fyra veckor. Ska bli så spännande att bli faster och se en liten växa upp i ens absoluta närhet! <3 

Tyvärr var inte alls min kropp med på att gå ens den korta lilla sträckan, så idag är jag totalt utslagen igen, främst av trötthet/utmattning men feberviruset ligger och spökar också, men någonstans långt borta. Så irriterande, jag var ju så pigg igår efter att ha legat på soffan i tre dagar! Då var allt bara prima, men jag får väl acceptera att kroppen säger till om mer vila - det är ju bara så tråkigt!

Sånt här kan man hitta på BT om man har en ledig eftermiddag:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3900109-38.html
    Ojoj, vad det går hett till ibland! Känner att diskussionsnerven vaknar till liv och bannar mig själv för att jag inte hängde på BT just precis dessa två veckor... Hehe... {#emotions_dlg.djavulsk}

• Syrinx

*sladdar in* Glad fredag på er, alla fina tjejer! Skål 
    Jag verkar äntligen börja stå på benen utan att bli utmattad och svimfärdig igen, och paradoxalt nog är det nu jag tycker mig få energi och lust att sitta vid datorn. (???) Det har varit så trååååkigt att inte orka göra något annat än att stirra på en skärm och sticka dagarna i ända, så jag blev så trött och sur på datorn. Fast det ju förstås inte är någonting som är datorns fel... Jag har läst iallafall och försökt hänga med fast jag inte orkat kommentera. Ska se om jag kan hinna ikapp lite nu! 

• Syrinx
    Solde - Lillmisen och jag grattar så hemskt mycket till fina utmärkelsen! Duktig mise du har Jag tjuvkollade i galleriet - åååååhhh vilka ljuvliga!!!
    Fru E - Åh vilken fin avatar! Vad söt han är, er Buster! Hjärta

Flamman, GRATTIS i efterskott! Hurra, hurra, hurra från Skåne! Det låter som att du hade en fantastisk dag på alla sätt och vis.
    Lanovia, oj vad tiden går fort. Redan v 32, wow!

Heloise, så spännande det låter! Håller tummarna för att det blir ett plus, vad kul det vore!
    Din syrra verkar dessutom vara en klok person - jag och fästmannen har inga barn (bara vår fina kisse) men jag kan tänka mig att det självklart inte alltid kan vara lätt. Vansinnigt underbart och fantastiskt verkar det vara, men ingen är ju glad jämt? Inget förhållande är underbart jämt? Solen skiner inte alltid? Det vore märkligt om det med att ha barn vore det enda i hela livet som gjorde undantag från den "regeln". Tänker jag iallafall. Men man har kanske ingen talesrätt vad gäller sådant om man inte själv är förälder... 
    Daa skrev 2011-09-29 17:40:51 följande:

Och jag tror att allt kommer att bli bättre om jag erkänner att det är riktigt jobbigt ibland. Jag kan ju alltid tillägga att det ofta är kul också.

Låter klokt och bra!
  • Syrinx
    Daa skrev 2011-09-29 17:48:26 följande:
    Ninnis igen: söööta bilder i galleriet. *hjärtar*
    Åh. Ninnis, får jag också se? *ber snällt och försöker se så rar ut som möjligt* Jag förstår om du vill vänta dock, eftersom jag är så ny här! 
    Så spännande med Minis dop också! Har ni bestämt datum för det? 
    Hvidis, så spännande med dop för er också! 15 oktober är ganska snart ju. Hoppas kusinen vågar sjunga trots risken att bli rörd - det där är alltid svårt. Jag sjöng på ett dop i början av sommaren, ett barnbarn till ett par av svärmors bekanta så jag kände inte föräldrarna och dopbarnet, men det var så svårt ändå! Det var en väldigt vacker sång också, Tänk att livet har landat just här. Så fin text! Hjärta
  • Syrinx

Lanovia, åh jag hoppas att du får må lite bättre snart. Vad jobbigt om det skulle hålla i sig ända till förlossningen, ditt dåliga mående. Skickar lite extra styrka och håller tummarna för att det blir bättre!!!

Flamman, vad fint med cyklamen! Min absoluta favoritblomma, åtminstone under hösten. Dumma ex som inte slutar sitt terroriserande! Tur att du har din musiker för mys och kören för att ta i från tårna. Körsång är underbart!

muggles skrev 2011-09-30 12:26:38 följande:
    EA: jag är gärna med på en Skåneträff om det blir någon!
    Skåneträff? Oskyldig
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-09-30 15:16:54 följande:
    Lanovia, höjer jag rösten?
    Alltså, jag får bara lov att konstatera att jag inte hör till de milda och timida, de lågmälda och sparsmakade.
    Jag är yvig och högljudd, med mycket av allt. Jag skrattar högt och pratar livligt, med gester och minspel och starka krddor i språket. Det har en spännvidd mellan de djupt bibelförankrade texter och ord jag bär med mig, och svavelosande svordomar jag också fått innötta längs vägen. Jag blir skitarg och tokstressad rakt av och med rätt kort stubin och då hörs det. jag grälar med emfas och tycker och tänker mångordigt och med eftertryck. Jag blir gald så det sprudlar, kramas och kläms. Jag blir rörd så det sprutar och skvätter och rösten skälver och hjärtat rinner över åt alla håll. Jag rör mig mellan viskningar och rop och jag har att välja på att Svenskt sitta och skämmas över min "Osvenska personlighetstyp", eller omfamna den och försöka använda rätt egenskaper på rätt ställe och säga förlåt alla de gånger jag kommer till korta. Och oj vad många gånger det är!
    Jag skriker rakt ut åt både man, hund och barn om det faller sig så, och det säger jag inte med stolthet-fattar ni ju. (Inte minst kan ni ju fethajja att det varit en del sprängmedel som brunnit av här under de här ivf-/arbetslöshet-/sjukskrivning-/jag vet inte vem jag är-åren som inte varit så roliga.) Men jag har också Skarpa Rösten, som är helt med flit och väldigt effektiv, och många andra röster. Man kan ha en hög grad av skärpa, utan att antalet decibel skjuter i höjden. Man kan också ha höga decibel och vara glad.
    Åh, vad jag verkligen kan tänka mig dig som så typiskt "osvensk" det bara går! Ditt skriftspråk är så otroligt rikt och välformulerat, och sakerna du berättar om din "ryggrad" och ditt mod (äsch. Nu fattar jag ju knappt själv vad det står!) gör att jag tänker mig dig otroligt färgstark. Klart man ska använda hela kroppen när man kommunicerar. 

Och - även om jag som sagt kanske inte har någon talan som icke-förälder - jag tror inte att någon skadas av att man höjer rösten ibland. Inte heller barn. Självklart ska det inte vara mer regel än undantag med gormande, men ibland behöver man höja rösten och skärpa tonen för att få fram allvaret i en situation eller understryka vad man verkligen menar. Jag tror snarare att vi, generellt sett, är för timida och försiktiga i vårt sätt att prata här i Sverige. Inte verkar vare sig barn eller vuxna fara illa i södra Europa av att det kommuniceras med höjda röster och mycket kroppsspråk emellanåt? 

Ninnis och Ingis - lycklig resa imorgon och hoppas ni får en fantastisk helg med kräftorna och ölen hos Blomman! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård