• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Nu har jag säkert glömt hälften ändå, trots att jag har spammat sönder här.  
    Vinkar till er allihopa, och framförallt alla som jag glömt att kommentera! 

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-09-30 20:51:41 följande:
    Nu borde du kunna se

Första advent blir dopet. 
    Tack Så fiiiiiiiin han är, söta Mini! Hjärta 
    Första advents-dop låter som att det kan bli väldigt vackert. 
  • Syrinx

Åh Fru Bygg! FörvånadSkäms *skäms* Skäms Jag har ju alldeles glömt att kommentera och säga världens största GRATTIS  till er lilla prinsessa!!! Så jag säger det nu istället - grattis grattis grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Så snabbt förlossningen gick, oj oj! Men vad härligt att läsa att allt har gått så bra och att du var så nöjd med allt. Så rart av E att vara så gullig mot sin lillasyster också - jag kan tänka mig att ni är stolta! 

Skickar massor av tankar och styrkekramar till dig också - så otroligt jobbigt med amningsproblematiken och att nattsömnen är så knapp. Jag kan ju tyvärr inte råda någonting, men jag vet att det finns så många kloka här i tråden och jag tror att du ska lyssna på din kropp. Det är bara du som känner den. *kram*

• Syrinx
    Blomman - uuuuuääääähhhhh... Gud så äckligt med de där krypen! Alla kryp är vidriga och framför allt de där som LÄGGER ÄGG! *ryyyyyser* Whiskey hjälper mot allt, jag håller med Hvidis. Sen kommer du glömma bort allt om krypande, äckliga saker när du får finbesök!
    muggles skrev 2011-10-01 09:53:32 följande:
    Syrinx: hej har vi "hälsat"?  Självklart har man en talan även om man inte har barn, tycker iaf jag. Man behöver inte uppleva allt för att förstå el ha en åsikt.
    Nej, det tror jag inte! Jag stack in näsan här och grattade när tvillingarna kom till världen - tjuvläsare av rang, både före och efter det, tills Blomman lockade in mig för någon månad sedan bara. Så HEJ på riktigt! Jag är flöjtist och bor i Malmö med fästmannen (som blir min make 26 maj!) och vår lillmise, tycker om att pyssla med blommorna, sticka, baka och träffa vänner. 

Tack både Mugglan och Blomman för det förresten
  • Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-09-30 21:27:32 följande:
    Det känns som när jag var 17 år och skulle fira midsommar på Öland och det största problemet var hur man skulle hålla ölen kall på vägen  
    Öl måste vara kall ju! Rätt tänkt tycker jag!
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2011-09-30 22:50:32 följande:
     Åh, innan jag glömmer! Ninnis: saiko.se/ här är sushistället jag pratade om sist. Och Malmöträff får vi ha snart! Innan jul?
    Jag har tänkt att gå till Saiko, men fastnar alltid på Chill out för att det är så nära... Är det värt en omväg, Saiko alltså? 

Malmöträff! Skål 
  • Syrinx
    Det var klent med gröna pluppar nu. Jag får spamma vidare på egen hand...

Igår var jag och träffade en god vän och familjevän till fästmannen och hans familj. Vi hade en god fika i solen och åh vad jag njöt av sol och värme! Hennes supersöta dotter, 9 mån, var också med. Ett sånt litet charmtroll! Hjärta
    Ibland muttrar jag litegrann över arbetssituationen som musiker... Nåja, jag får njuta av andras små bebisar tills fästmannen och jag vet åtminstone på ett ungefär i vilken del av Sverige (eller Norden, men helst inte utanför) vi kommer att befinna oss. 

Hej Fru Sy, förresten!
  • Syrinx
    Grattis till Elise på 1-årsdagen - stora tjejen! {#emotions_dlg.flower} Hoppas det blir mycket firande och ett Plus på stickan imorgon dessutom! *håller tummarna så hårt det går*
    Grattis lille Mini på tremånadersdagen också! {#emotions_dlg.flower} Hurra, hurra, hurra för båda två!  Solig

Hvidis, hoppas lilla E snart kryar på sig och blir pigg igen! 

Blomman, uh stackars dig som ska på mammografi. Skickar massor av medlidande och hoppas att brösten inte blir allt för tillplattade.

Lanovia, vad tråkigt att du blev så yr på repet! Förstår att det ändå känns skönt att komma iväg - att träffa vänner är alltid en bra energikick. Hoppas att du kan komma iväg mer innan bebisen kommer, om du känner dig piggare innan du åker iväg. Det låter mysigt med spontanfika tillsammans med Fru Sy också!
  • Syrinx

Det låter förresten som att ni haft en fantastisk helg, Ninnis, Ingis och Blomman! Så mysigt med långa nattliga samtal och massor av skratt! 

Här är det också kanelbullebakning på gång. Jag är så glad att fästmannen lyckades hitta riktigt smör igår, det verkar ju vara slut både här och där runt om i Sverige! Så ovan man är att saker och ting i mataffären tar slut mer än bara tillfälligt, det manar till eftertanke tycker jag. Mitt i min iver över kanelbullar som står och jäser i köket får jag vara glad och tacksam över att vi bor i ett så rikt land, där vi kan få tag på nästan allt nästan precis när som helst. Det är fantastiskt, och orättvist på samma gång.

• Syrinx

Ingis, sakta ner!!! Det var nämligen sådär jag höll på - febrig och alldeles för mycket att göra så allt gick i 190. Till slut sa kroppen ifrån och fick mig däckad i mer än två veckor. Det är inte värt det, jag lovar! Hoppas du kan ta det lugnt och krya på dig ordentligt.

ingenjörsbruden skrev 2011-10-04 13:18:54 följande:
    Ni ska veta att jag, Blommis o Ninnis tänkte massor på er allihopa!

Ninnis, åh det var en bra plan B med mjölkfritt smör... Cool Om jag skulle behöva till kommande bakningar alltså. Och såklart, kanelbullens dag är ett kommersiellt påfund! Alla blir alltid glada för kanelbullar, så baka på torsdag istället. Mums för kanelbullar två dagar i veckan! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård